3612
Sök

m40, m4?. Olika utväxlingar mellan dom

98 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
#1
tjenare! har kommit fram till mycket o momang att detkänns lite konstigt att ligga i 50 på fyran me 2000 varv framför sig, saken handlar om en duett. är det nån som vet om det är någon skillnad på m4 och m40 lådan? m4 lådan är hämtad från en duett med b16 årsmodell -58, voore jävligt bra o kul om det är nån som vet om det är någon skillnad på utväxlingsförhållandet mellen dom, bakaxen vet jag inte var den kommer från men den kommer väl antagligen från duett,pv eller amazon.

livet är underbart när underlivet är bart!

Driifter;)
1 630 Inlägg
13 februari 2008
#2
utväxlingen på 4an är nog detsamma .. är nog 1:1 det är de på m40:in iaf ..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

98 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#3
jaha, men hur kan polaren ligga på lägre varv än mig då? han har m40, också duett.

livet är underbart när underlivet är bart!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
#4
nuckan skrev:
jaha, men hur kan polaren ligga på lägre varv än mig då? han har m40, också duett.

annan utväxling på bakaxeln kanske tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

98 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#5
isåfall har han pv bakaxel, för lägre utväxling än duett finns väl inte

livet är underbart när underlivet är bart!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
#6
men det finns ju olika utväxlingar på samma axlar vet då inte om det finns till duett men det skulle jag tro smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

98 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#7
jahaja, då mörknade ju allt ännu mera, fan va drygt:P

livet är underbart när underlivet är bart!

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
14 februari 2008
#8
Rullomkrets på hjulen spelar också roll på varvtalet.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
#9
hur mycket skilljer det i varv då på din å hans?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

98 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
#10
han åker med 14 tummare ibak 15 ifram, när han ligger på 3000 varv går det i 100 blås på fyran, när jag ligger på samma varv så går det ungefär 70 blås, jag har 15 tum runt om.

livet är underbart när underlivet är bart!

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
16 februari 2008
#11
Har du någon nytta av denna?
http://www.jon-erik.se/240/hastighet.xls


98 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#12
hade nog lite nytta av den tabellen, men förstår fortfarande inte varför det skiljer så mycket på varv... helt otroligt konstigt

livet är underbart när underlivet är bart!

turboabstinens
442 Inlägg
23 februari 2008
#13
varvräknare som inte stämmer?

ocertifierad klåpmekare

60 Inlägg
23 februari 2008
#14
det finns många olika utväxlingar till duett, pv... orignal på duett tror jag det sitter en 4;10 utv på och pv 4;56 sen finns det ännu högre och lägre... tror ni har samma växellåda men inte likadan utväxlingar på bakaxeln... kommer ihåg från epatiden hade jag en kompis som hade 3;96 i baken och jag hade 4;10 sad när han låg på 3000 varv körde han i 60 och jag va tvungen att ligga på 4000 varv för att åka så fort:/

98 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#15
okej, så det kan vara det också då, ja jag vet ärligt inte. smile

livet är underbart när underlivet är bart!


Sök