Dakiz skrev:
Har nyss börjat träna och har köpt mig gainer pro proteindryck. Min fråga är När och hur ofta ska jag ta det?
Efter träning, innan?
Gärna några som har tränat längre tid och vet säkert och det bästa kan svara.
Ta gainer 30-45 min innan träningen.
Jag dricker Muscle juice innan jag kör tungt, är som gainer..
Jag dricker whey 75% protein och micro whay 82% protein när jag kör lätt & pump.
Direkt efter träningen dricker jag pepti power & äter inom en timme.
Jag tar Tribus ”prestationshöjande” 2 gånger per dag vid måltid i 8 Veckor, sen håller jag upp i 8 och börjar igen..
Jag tar även Kreatin & L-glutamin
Jag dricker Vassle protein på kvällen.
Jag tar GABA ”Gamma Amino Butyric Acid” innan jag lägger mig..
Ta inte efedrin, du kan få hjärtklappning och du kan få en stroke som har fått minst 2 att blivigt halvt förlamade vad jag. Och det är inte lagligt att ta längre…
Men kom ihåg att sådana här drycker är tillskott och ska inte ersätta mat, men går att ta som t.ex. mellanmål.
Jag äter eller får i mig nått var 3 timme.
Jag ska få i mig 3 g protein och ca 3 g kolhydrater per kilo vad jag väger, ca 321 av varje, det är mycke mat på 24 tim..
Sömn är lika viktigt som allt annat...
GABA
I förkroppsliga finnas GABA i stora belopp i hypothalamusen som föreslår att lekar för denna amino syra som en avgörande roll i hypothalamic-hypofysen fungerar. Hypothalamusen är en region på baksidan av hjärnan, som reglerar det instinktivt fungerar, liksom sömn cyklar, förkroppsligar temperatur och aktiviteten av hypofyskörteln. Hypofysen är den ledar- endocrinekörteln som påverkar all hormonala funktioner hos kroppen. Ett primärt hormon som in produceras och avsöndras av hypofysen, är tillväxthormonet, som är av store intresserar till idrottsmannenen. GABA är en utmärkt ersättning för tillväxthormon, eller ”stapla” med andra amino syror och nutrients för att ge mer styrka och för att ha råd med snabbare återställning efter intensivt öva.
Flera kliniska studier har visat att intagande av föda av GABA frigör tillväxt hormonet, speciellt efter övar, med anmärkningsvärd effektivitet. Frigöraren av tillväxthormonförhöjningar lutar förkroppsligar samlas.
I tillägg på grund av dess lugna och att lugna verkställer, underhåller hjälp för GABA också sunt blodtryck, kontrollerar förhindrar främjar hjälp hypoglycemia, ångest och vilsam sömn. Till en grad reglerar det också aptit, som är hjälpsam, i att underhålla som är optimalt vikt.
GABA är bäst som tas, innan det går till sömn på en förhållandevis tom mage. Tomt magehjälpmedel ungefärligt 45 minuter efter intagande av föda av dagens sist mål. Intag av GABA på sängtidmakes noterar det arbete med huvuddelens naturliga rytmer för den ökande tillväxthormonproduktionen, som händer ungefärligt 90 minuter, efter starten av sömn. Aftonintaget av GABA korrelerar med GABA verkställer för att framkalla vilsam och uppfriskande sömn.
Lycka till med träningen