2546
Sök

Vad finns det för basar som är 15" o större!

324 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Vad finns det för basar som är 15", 18" , 20" ?
hur många tum finns att köpa här i sverige och vad kostar dom billigast? smile

från 1000-5000kr

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

RM-operatör
667 Inlägg
26 februari 2008
Sök på artikelnr T9922-44   på http://cdr.jetshop.se/   , lite utanför din budget,men ack så manlig=)

The one and only
1 091 Inlägg
26 februari 2008
ShyGuy skrev:
Sök på artikelnr T9922-44   på http://cdr.jetshop.se/   , lite utanför din budget,men ack så manlig=)

Efter vad man kan läsa sig till (har aldrg lyssnat på en sån själv) så låter den tydligen skit... Ej värd dom pengarna wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Wolfram
3 Inlägg
26 februari 2008
Bättre att köpa lite dyrare 10-12" än billiga 15".

Darth Vader
1 644 Inlägg
26 februari 2008
Wolfram skrev:

Sant.

En bra 10" spöar en billig 15" alla dar i veckan

Braaaaap?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 februari 2008
DoWahDiddy skrev:
Wolfram skrev:

Sant.

Min lilla GAS-10" pumpar skiten ur polarens 15" Lanzar, trots att han har måttat ut lådan precis för den. Han blev förvånad när den började pumpa. tongue  Men hela hans bil skakar iofs... Min skallrar ingenting på utsidan. Bara lite basljud slinker ut. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

329 Inlägg
26 februari 2008
DoWahDiddy skrev:
Wolfram skrev:

Sant.

jo men du måste ju jämföra med samma förutsättningar.. är ju som att mäta en moped bil mot en F1 bil.

jämför bra bas med bra och dålig med dålig...

varför inte köpa en dyr 15" da??

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

329 Inlägg
26 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
DoWahDiddy skrev:
Wolfram skrev:

Sant.

Min lilla GAS-10" pumpar skiten ur polarens 15" Lanzar, trots att han har måttat ut lådan precis för den. Han blev förvånad när den började pumpa. tongue  Men hela hans bil skakar iofs... Min skallrar ingenting på utsidan. Bara lite basljud slinker ut. smile

kanske den gör men har ni samma förutsättningar för att det ska kunna spela optimalt da?? kanske är något att tänka på inan du säger att dina gas 10 spelar bättre än något annat för jag lovar att mina 15" spelar bättre en era basar tillsammans...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Darth Vader
1 644 Inlägg
26 februari 2008
Det tvivlar jag inte på, men att för samma pengar som en billig 15" köpa en hyfsad 10" istället blir ju aldrig sämre. Det var lite det vi ville komma fram till

Braaaaap?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 februari 2008
Herr Nilsson skrev:
Irmscher Vectra skrev:
DoWahDiddy skrev:

Sant.

kanske den gör men har ni samma förutsättningar för att det ska kunna spela optimalt da?? kanske är något att tänka på inan du säger att dina gas 10 spelar bättre än något annat för jag lovar att mina 15" spelar bättre en era basar tillsammans...

Jaja, eftersom du verkar tävla i billjud så duger nog ingenting jag skriver vad jag tycker om mina grejer. Tvivlar inte på att dina 15" spelar bättre, men det jag har i min bil duger gott åt med.
BTW: Polaren tävlar också i billjud och berömde min lilla tia. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Fattig student
1 282 Inlägg
26 februari 2008
Man spela röven av det mesta i basvasväg om man har ett ordentligt steg.. man ska nog inte stirra sig blind på basarna.. Steg +kupèform spelar en stor roll i samanhanget med..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
26 februari 2008
Tiger1978 skrev:
Man spela röven av det mesta i basvasväg om man har ett ordentligt steg.. man ska nog inte stirra sig blind på basarna.. Steg +kupèform spelar en stor roll i samanhanget med..

Ja, men återigen så är diskussionen helt värdelös om man inte separerar max ljudtryck vs korrekt återgivning.

De två går aldrig hand i hand oavsett vad en del verkar vilja trycka ned i halsen på människor som inte vet bättre.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

8 156 Inlägg
26 februari 2008
FiGurT, vill du ha riktigt bra med tryck eller vill du ha finljud?
Vad är du ute efter egentligen? Visserligen är ett 15-20" element coolt ur stylingsynpunkt,
men man ska kunna driva elementet också. Samt att det ska låta bra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Smålänning
7 883 Inlägg
26 februari 2008
En polare har en Blaupunkt WpV 460 i som 9000. 18".
Den lirar riktigt skönt, och har ett GRYMT tryck, samtidigt som den ger väldigt korrekt återgivning, även om man lyssnar på metal. Ligger dock över din bugdet... Kostar 7000 om du får tag på den i sverige...

Sitter i en korrekt sluten låda, uträknad för musik, vilket troligen är den främsta anledningen till att den spelar så bra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 911 Inlägg
26 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
Jaja, eftersom du verkar tävla i billjud så duger nog ingenting jag skriver vad jag tycker om mina grejer.

Tävla i billjud kan vem som helst göra, det är ingen kunskapsmerit på något sätt som vissa försöker ge sken av.
Förutom möjligen SQ-klasserna där det ligger lite mer tänk bakom (och mindre brända basar).

2 118 Inlägg
26 februari 2008
Kicker Solo X 18" finns ju smile kostar dock en saftig peng tongue

lr varför inte en MTX Jackhammer, dock way over the limit, men den är iaf över 15" smile
Senast redigerat av NJ_ (26 februari 2008)

D.i.l.l.i.g.a.f

Tyskstuk.se
630 Inlägg
SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
26 februari 2008
Decibel skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Jaja, eftersom du verkar tävla i billjud så duger nog ingenting jag skriver vad jag tycker om mina grejer.

Tävla i billjud kan vem som helst göra, det är ingen kunskapsmerit på något sätt som vissa försöker ge sken av.
Förutom möjligen SQ-klasserna där det ligger lite mer tänk bakom (och mindre brända basar).

LOL, ja alltså, man kan tävla i alla klasser, inkl SQ klasserna, men resultatet lär bli efter kunskap - liksom i dBdrag. smile

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök