3178
Sök

Köpa ny bil, BMW 540 IA eller Volvo 854 GLT? **Nya tekniska frågor**

345 Inlägg
15 februari 2008
r-ted skrev:
RRBmw skrev:
förstår inte hur alla lyckas få sina 540 bilar o dra så lite big_smile kom aldrig ner under 1.3l

men som hertigen säger en glt är ändå relativt törstig för ändå "bara" ha 170hk

Mvh

förstår inte att det skall vara några problem att få en 540 att dra under litern.
Jag kan dela med mig av mina erfarenheter då.
När jag kör min A8 4,2L till jobbet så ligger den på 0,95L/mil
M5 E39 med V8 ligger oxå precis under litern.
Rs4 (v6 dubbelturbo) ligger på 0,9L/mil.

detta är ju vid lugn och sansad landsvägskörning.

ursäkta ot men m5 e39 drar under en liter, e du inte lite väl optimistisk nu eller trailer nu bilen samtidigt som den drar så lite tongue kanske möjligtvis kör i nedförsbacke wink

Teddan
2 495 Inlägg
15 februari 2008
RRBmw skrev:
r-ted skrev:
RRBmw skrev:
förstår inte hur alla lyckas få sina 540 bilar o dra så lite big_smile kom aldrig ner under 1.3l

Mvh

förstår inte att det skall vara några problem att få en 540 att dra under litern.

ursäkta ot men m5 e39 drar under en liter, e du inte lite väl optimistisk nu eller trailer nu bilen samtidigt som den drar så lite tongue kanske möjligtvis kör i nedförsbacke wink

jag har 33mil landsväg till jobbet och vet hur en farthållare funkar , sen ibland så följer jag rekomendationerna på skyltarna då kommer man precis under litern.

jag dratta faktiskt upp min M3 -03 på 0,8l/mil till jobbet wink

men sen är det juinga problem att få någomn av dessa pjäser att dra över 2l/mil om man gasar lite .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

345 Inlägg
15 februari 2008
r-ted skrev:
RRBmw skrev:
r-ted skrev:

jag har 33mil landsväg till jobbet och vet hur en farthållare funkar , sen ibland så följer jag rekomendationerna på skyltarna då kommer man precis under litern.

jag dratta faktiskt upp min M3 -03 på 0,8l/mil till jobbet wink

men sen är det juinga problem att få någomn av dessa pjäser att dra över 2l/mil om man gasar lite .

okej ah polarn har en m5 e39 där verkar de vara tvärtemot när han åker lugnt. m3 e46 vet ja drar otroligt lite me tanken på dess kapacitet, en annan polare åkte bana med sin drog typ 1.2-1.3l milen rätt bra för o ha smiskat han runt banan tongue

Mvh

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
15 februari 2008
RRBmw skrev:
r-ted skrev:
RRBmw skrev:

Mvh

Nu är det ju E34 som diskuteras i denna tråden men min 540i E39 kan jag ligga på knappt litern. Även varit nere och nosat på 0.9, framförallt på 70/90 vägar. Blandad körning motorväg/stadskörning i Gbg har jag legat på 1.08 men då var det _lugn_ körning. Normalt brukar jag ligga på knappt 1.2.
Allt handlar om hur man kör, en stor motor behöver inte jobba som en liten maskin. Behöver sällan växla ner från 6:e växeln om det inte är stadskörning.

Till trådskaparen> Leta efter en manuell E34 i första hand, det är grymt stor skillnad. När jag skulle köpa min första E34 provade jag 535iA först. Trodde jag skulle överge E34 helt tills jag provade manuell, vilken skillnad!

12 086 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Asså visst manuell är säkert skitgött och bra drag o de. Men dels vill jag ha automat igen, saknar det. Sen så är ju 95% automat. De som är 6växlade kostar dessutom faan. På blocket fanns någon touring för 35 och en sedan för 45. Jag letar i 25-30 klassen, har helt enkelt inte mer pengar.

12 086 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Skulle bara meddela att jag köpt Bmw 540 nu, skitnöjd! smile

12 086 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
27 februari 2008
Gött! Grattis till en go bil!
Nu vill vi se bilder på skönheten... inte på en Nissan... smile
Och så får du be admin på G.org att byta ditt namn!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 februari 2008
JapMax skrev:

Bildeeer! smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök