2703
Sök

Vart kan man hitta "besiktningsregler"

BMW tok
22 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Finns det någon bra sida man kan läsa diverse "besiktningsregler"?
Jag har en 325i årsmodel -86. Hela avgassystemet är mycket dålig så det måste bytas. Min undran är då om jag måste köpa ett med kat på eller om det är OK utan eftersom den är äldre än 88. Jag tror att det sitter en kat på idag (burkarna är lite snarlika varesig det är kat eller inte). Någon sa att där måste finnas en men den behöver ej fungera... Någon som med säkerhet vet något?
Tack på förhand

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white?.."
///M-Blom

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
28 februari 2008
www.bilprovningen.se

om det sitter katt på så är det kanske bäst att ha det igen, men bmw bygger ju typ in katterna i första ljuddämparen, men med tanke på åldern så kanske du inte behöver ha ngn! men kolla på ovanstående sida så e d lite lättare kanske smile
Senast redigerat av båge (28 februari 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw … nt&m=2

Här kommer du få ett 100%igt svar. wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

BMW tok
22 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Jo, jag får väll göra så... Men de kommer antagligen bara säga att sitter det kat på ska det göra det!

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white?.."
///M-Blom

KHRacing
28 februari 2008
båge skrev:
www.bilprovningen.se

om det sitter katt på så är det kanske bäst att ha det igen, men bmw bygger ju typ in katterna i första ljuddämparen, men med tanke på åldern så kanske du inte behöver ha ngn! men kolla på ovanstående sida så e d lite lättare kanske smile

Har bilen kat orginal så skall den även ha det i fortsättningen, oavsett hur gammal den är.
Senast redigerat av KHRacing (28 februari 2008)

Sök