3838
Sök

Volvo 850 frågor

58 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Thanks.

En fråga jag tänkte på nu var att om man köper turbo steg 3 på Atechmotor (villket var det ni tyckte bäst om?)

Så finns det några småsaker man kan göra för att dra upp den några hästkrafter utan att man ska slippa punga ut med 15000 till?

Man har ju sätt endel 850 som är på 500 hk här på forumet osv.

Edit* Kom på här en till fråga, hur mycket ligger försäkringen på en 850 ca?

/Mvh
Senast redigerat av FortuN (19 februari 2008)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2008
FortuN skrev:
Kom på här en till fråga, hur mycket ligger försäkringen på en 850 ca?

Eftersom jag inte trimmat min så kan jag inte svara på de mer avancerade trimfrågorna ur egen erfarenhet.

Försäkring däremot är väldigt individuell och skiljer från person till person.

För att du ska få ett litet hum om priser så tar jag mig som exempel:
20 år, bor i en småstad utan garage och har fortfarande prövotid kvar på kortet.
Bilen står på mig och jag betalar just nu ungefär 12.000kr / år för endast trafik.

Och då har jag lite rabatt för att jag har hemförsäkringen på samma bolag wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 079 Inlägg
19 februari 2008
500hk då är nog det mesta bytt, stakar, turbo, spridare, kammar, block?, kolvar?, tändning,  Förstärkt koppling/tryckplatta, tryckrör, Lmm, IC mm mm och sen mappning på det. 300hk är nog den "magiska gränsen" innan det blir riktigt dyrt dvs byta stakar, turbo, spridare osv.

Försäkring kör jag med helförsäkring trygghansa, rabatt genom facket betalar ca: 3300:-/helår med självriskeliminering, nu börjar iof jag bli gammal är 30år så det gör nog sitt på priset, sänkte kostnaden med 2500:-/år genom att byta från länsförsäkringar. Bästa är väl att ha ett regnr att kolla på försäkringsbolagens hemsidor.
Senast redigerat av Madhouse (19 februari 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

58 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Nästa fråga nu.

Är det ngt man bör göra innan man trimmar en 850 T5 till steg 3-4 på Autotechmotor?

Hände för min Pappa att när han trimmade sin 740 till 250 hk, och den rasade när han drog på.

Man är ju smått orolig, om motorn rasar på en 850 så hörde jag att det går på 45000-50000 kr att renovera...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 februari 2008
FortuN skrev:
Är det ngt man bör göra innan man trimmar en 850 T5 till steg 3-4 på Autotechmotor?

Autotech är duktiga grabbar, så dom vet vad som gäller.

Enda du behöver tänka på är att motorn bör vara frisk innan du trimmar något.
Du tar ju bort lite säkerhetsmarginaler o.s.v.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök