3976
Sök

S40 Problem?

8 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Hejsan !
Har en s40 - 96 som har börjat ta in vatten i Reservhjulsbaljan!? Vad kan det vara? Det måste komma underifrån för att det är inte fuktigt i själva bagage utrymmet, bara i baljan. Grymt irriterad när man inte hittar felet.

1 813 Inlägg
1 mars 2008
hade detta problem på min t4a och då var det via antenen som vattnet kom in och ran längst med ner och under mattan ner i reservhjuls baljan.. kolla så antenen e tät annars ta silikon å fyll där wink jag gjorde samt ett litet hål från baljan å rätt ner för då fick jag bort vattnet;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

8 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
dj_padde skrev:
hade detta problem på min t4a och då var det via antenen som vattnet kom in och ran längst med ner och under mattan ner i reservhjuls baljan.. kolla så antenen e tät annars ta silikon å fyll där wink jag gjorde samt ett litet hål från baljan å rätt ner för då fick jag bort vattnet;)

ok ok tack för svaret, först hade jag ett hål rakt igenom antennhålet så att säga men pluggade igen det med en gummiplopp men vet dock inte säkert om det är helt tätt, men då tycker man väl att mattorna ska vara blöta med? Eller rinner det via plåten rätt ner?

Distributionselektriker
222 Inlägg
1 mars 2008
hade samma bekymmer på min s40 det visade sig att det inte var tätt vid bakkjolen ska vara nån tätning där...

Sök