Tjo. jag är rätt hemma på datorer. MEN!!.... fick förfrågan av en kollega att installera xp på hans sons dator pga att han inte kan nått om datorer. då e följande att jag har en xp pro skiva från 2002, gammal, jag vet. men funkar för mig. o de funka inte. då kom jag fram till att hans disk va en SATA disk. o då med gammla xp så är ju inte sata, ata... programvaran med i leken. då ska man ju då gå ut på brädans hemsida då i dettafall Intel. Trodde jag. tji fick jag när de visa sig i SiSoftware sandra att de e än jävla DELL burk. Då går man ut på dell, men hittar allt men inte sata drivisar.
MEN även om jag skulle hitta nått där så har jag ingen zip i den burken.
Skulle ju dock pröva på mitt sätt, att sätta i en IDE som redan förinstallerat xp på o installera sen på sata disken o de gjorde jag, ladda då hem lite skit som microsoft hade o som dell hade men de funkar likförbannat inte. om ingen HÄR kan hjälpa mig så prövar jag lägga in ett black xp från nätet. men inte de han vill ha, eller ska jag förpesta honom med att han får köpa sig en ny disk IDE!! lr ett nyare xp!?
När moi får sånna här problem så sover jag aldrig. sitter o nöter tills man ringer psyket...... plz nått som kan hjälpa?!?!!