3129
Sök

öppen dump saab 9000

265 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Hej.

Satte på en öppen dumpventil på min saab 9000 turbo. Den går utmärkt och dumpar vid rätt tillfälle.
Har bara ett stort problem och det är att jag inte har någon tomgång. Den dör direkt jag kopplar ner eller stannar och inte har lite varv. Nån som kan ge mig tipps och trix på hur jag kan lösa detta problem?. Är tacksam för alla hjälpsamma svar.

Mvh / Popps

Pop it like Popps

X-L-R-8
4 mars 2008
Samma sak för mig.. du ska inte ha öppen på den här modellen.. luftmassemätaren är förinställd på mängden luft som ska gå genom den återcirkulerande dumpen.. men när man sätter öppet så finns ingen luft att tillföra .. alltså dör den tongue

Tyvärr..du kan ju alltid köpa en Hybrid dump till den! smile

265 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
X-L-R-8 skrev:
Samma sak för mig.. du ska inte ha öppen på den här modellen.. luftmassemätaren är förinställd på mängden luft som ska gå genom den återcirkulerande dumpen.. men när man sätter öppet så finns ingen luft att tillföra .. alltså dör den tongue

Det går inte att lösa på absolut något sätt ? förutom köpa en ny dump.

Pop it like Popps

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 mars 2008
popps skrev:
X-L-R-8 skrev:

Det går inte att lösa på absolut något sätt ? förutom köpa en ny dump.

Jo bygg om motorn och byt styrsystem till ett som inte har LMM så funkar det perfa sen wink

Men jag hade nog hellre bytt dump...  roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 164 Inlägg
4 mars 2008
Billigast är att byta tillbaka till orginal eller byta till Trionic 5 styr system som inte är de enklaste men de som funkar med öppen dump!

MVH

F

Sök