2252
Sök

Får jag övningsköra bil med automatlåda?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 mars 2008
Sushikocken skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Lilln skrev:
Finns väl ingen bra anledning till att ha en automatväxlad bil.

ironhead skrev:
automat är för gubbar och tanter om man inte har en fet jänk och kör me då

Gubbar och tanter... roll Tänk lite innan du skriver....
Finns många väldigt bra anledningar till det. T.ex jag har en obotlig sjukdom på lungorna och orkar inte mycket, så jag måste ha en automatväxlad bil. För det är bara en tidsfråga innan jag blir sämre.
Och många funktionshindrade personer måste ha automatlådor i bilarna. Likaså äldre människor...

Men att om man kör upp i en automatväxlad bil och inte får köra manuell, det är bara vansinne...
Samma idioti som att ta körkort för lätt mc. Då får man köra t.ex a-traktor.
Men tar man traktorkort får man inte köra mc.. Visst, den går fortare och man måste hålla en helt annan koll, men ändå..

lätt MC och A-traktor har exakt samma prov.. det enda du behöver för a-traktor är att skriva lätt mc provet.
för att få lätt mc måste du även göra uppkörning för mc så det låter väl inte så värst idiotiskt.
Man har ju ingen uppkörning för A-traktor alltså.

Aha.. Dom har ändrat det? Det var inte riktigt så när jag tog mitt traktorkort. hmm Lääänge sen.. *host1990host*.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 911 Inlägg
7 mars 2008
T.o.m. min 88;a har manuella lägen, och dessa 750 kom bara med automatlåda, så att säga att det är tråkigare beror nog på bilen.
Enda jobbiga är väl att lådan tycker jättemycket om att växla ner i kurvor där det är halkigt...

Ska man kliva ifrån nån löjlig japsare klipper man i Sport eller M-läget och gör en kickdown wink

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
7 mars 2008
det de flesta inte vet är att man får köra traktor utan traktorkort, finns ingen maxålder

saxxat ur vv.se hemsida

Om körningen på väg avser en kortare sträcka för färd till eller från en arbetsplats eller mellan en gårds ägor eller för liknande ändamål, behövs varken traktorkort eller körkort.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
7 mars 2008
Hertigen skrev:
det de flesta inte vet är att man får köra traktor utan traktorkort, finns ingen maxålder

saxxat ur vv.se hemsida

Om körningen på väg avser en kortare sträcka för färd till eller från en arbetsplats eller mellan en gårds ägor eller för liknande ändamål, behövs varken traktorkort eller körkort.

Jo det e klart, men då får du iprincip bara köra mellan åkrarna hemma på gårn', men inget man kan motivera några varv runt torget med,,, Tycker helt klart att traktorkortet skall vara hårdare än vad det är idag dock.

Sleeper
3 084 Inlägg
7 mars 2008
v8rickard skrev:
Hertigen skrev:

saxxat ur vv.se hemsida

Jo det e klart, men då får du iprincip bara köra mellan åkrarna hemma på gårn', men inget man kan motivera några varv runt torget med,,, Tycker helt klart att traktorkortet skall vara hårdare än vad det är idag dock.

för a-traktor borde det ju vara uppkörning som för bil! helt sjukt tycker jag hmm

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 mars 2008
har kört en automväxlad bil och det jobbiga är ju på vintern  så fort man får sladd går det ju inte att göra nått ju.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

12 086 Inlägg
7 mars 2008
Jag övningskörde 90% med automat! smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 mars 2008
ironhead skrev:
har kört en automväxlad bil och det jobbiga är ju på vintern  så fort man får sladd går det ju inte att göra nått ju.

Jodå. Det går att göra en massa bara man vet hur, jag lovar. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

3 650 Inlägg
7 mars 2008
XxetrOxX skrev:
Mr_EmCom skrev:
Ända föredelen med auto är väll att det är bekvämt och lyxit.

negativa är därimot många enligt mig.
Drar mer bensin
Kan inte kontrolera bilen hur man vill
Kan inte hugga koppling (lol)
Blir tråkigare att köra.
Och du kan inte själv välja när du ska växla.

1: dra inte mer bensin än alla andra bilar!
2:Kontolera som vanligt! vet inte riktigt va du menar?smile
3:kan nog huga en kick down wink
4: samt tradig köra manuell också
5:Jo du kan välja vilken växel du vill köra på!. finns på många bilar "nya"

1. aut, drar visst mer bensin..

Thorssa
7 mars 2008
Kesler skrev:
XxetrOxX skrev:
Mr_EmCom skrev:
Ända föredelen med auto är väll att det är bekvämt och lyxit.

negativa är därimot många enligt mig.
Drar mer bensin
Kan inte kontrolera bilen hur man vill
Kan inte hugga koppling (lol)
Blir tråkigare att köra.
Och du kan inte själv välja när du ska växla.

Beror på vilken bil det är. Många nya bilar drar mindre med automatlåda än med manuell och är oftast då också snabbare 0-100 km/h.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
7 mars 2008
Automat äger, släng er i väggen grottmännisko-manuella fantaster tongue

101 Inlägg
7 mars 2008
Thorssa skrev:
Kesler skrev:
XxetrOxX skrev:

Beror på vilken bil det är. Många nya bilar drar mindre med automatlåda än med manuell och är oftast då också snabbare 0-100 km/h.

Det ja menar!. men finns personer som TRO sig fatta om något de inte gör. det orka jag inte med!.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 mars 2008
FL3JM skrev:
Automat äger, släng er i väggen grottmännisko-manuella fantaster tongue

haha nu kommer dessa jänk människor och börjar med sina fläskiga V8 med automat igen wink tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 mars 2008
Mortalis skrev:
Försök iaf att få till o köra med en manuell bil så mkt du kan, man lär sig mkt bättre tycker iaf jag, om ecodriving me motorbroms å växla rätt mm, vilket tydligen e mer eller mindre ett krav numera.
Dessutom e de rätt mkt start-i-backe övningar på körskolor så då måste du kunna behärska dragläget..o de får du inte i automat

Hahahahaha, jag körde för någon dag sedan min första gång på körskola för att lära mig det sista innan lappen. Tro på f*n när läraren säger att jag kör för miljövänligt! tongue

Innan körde jag visserligen jäkligt aggresivt men motorbromsade mycket för att få ned farten istället för att använda bromsarna, vilket jag trodde va rätt? Men nej, motorbromsning fick jag inte alls ägna mig åt! Så allt snack om att ecodriving är ett krav för lappen är nog skitsnack? Kör för övrigt i Farsta vilka är kända för att kugga många...
//Johannes

Rock'n Roll

117 Inlägg
7 mars 2008
klart du får köra automat låda ..

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
7 mars 2008
ironhead skrev:
automat är för gubbar och tanter om man inte har en fet jänk och kör me då

Innan man kläcker ur sig en sån dum kommentar kan man ju tänka sig för.... Så du menar att även handikappade människor är gubbar eller kärringar i dina ögon..

För 4 år sedan var jag med om en älgolycka och krossade 7:de nackkotan, olyckan medförde även en ryggmärgsskada som gjorde mig rullstolsburen.. Hade det ej funnits automat så hade det ej varit möjligt för mig att få känna en sån frihet att kunna få fortsätta med det bästa jag vet. Det vill säga att köra bil..

Hellre Nürburgring än vigselring

3 650 Inlägg
7 mars 2008
XxetrOxX skrev:
Thorssa skrev:
Kesler skrev:

Det ja menar!. men finns personer som TRO sig fatta om något de inte gör. det orka jag inte med!.

trodde vi snackade riktiga bilar, inga leksaker wink

Sök