3577
Sök

Plattan I Botten, Vid ca 2000 - 2500 varv Hackar den sig. Över det så går den hur jämnt som hellst..??

136 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#1
Ja som frågan är min topic... Kan beskriva d lite bättre här kanske..

Jag bytte till öppet luftfilter från bsr och efter detta kom problemet. Det är så att om man ligger runt 1000 varv och sen trycker plattan i botten så hackar den vid 2300 varv i nån sekund innan den börjar gå som vanligt igen upp till 7000.

Vad är felet? För mkt luft? Fel på dumpen? För lite bränsle?

Hur ska d åtgärdas?

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#2
bump big_smile

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
#3
bump igen big_smile

De Säger Vi Hej!

1 353 Inlägg
6 mars 2008
#4
Sådär gör min också, jag vet dock inte varför, men min får aningen för mycket bränsle iallafall.

och jag tror inte en motor kan få för mycket luft tongue
för LMM'en sitter ju där för att beräkna mängden luft och justera bränslet därefter ^^

There's no replacement for displacement

88 Inlägg
6 mars 2008
#5
Kan bero på att den får in förmycke bränsle och förlite luft elr så kan de vara tvärt om att denf år in förmycke luft o för lite bränsle släng på orginal filter och testa . alltid lätt o kolla de lättaste först annars e de någ bränslespridaren

136 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#6
aha men med orginalfilter var den inte så :S  är det bränslespridaren då? lätt att byta?

De Säger Vi Hej!

1 703 Inlägg
7 mars 2008
#7
Låter som det är nåt knas på din LMM. Är inte det ett typfel på VAGs 1.8t?


Forummoderator
9 299 Inlägg
7 mars 2008
#8
Varför trycker du gasen i botten vid 1000varv? Har växelspaken gått av?

Vilket stämmer bäst av följande?

*Drar som fn på ettan från stillastående, när du passerar 2300rpm så hostar det till?

*Du rullar på i 70-80 på femman, ca 1200-1500rpm, trycker i botten, den hostar till vid 2300 efter några sekunders fullgas?

Eller:
*Du trycker gasen i botten vid riktigt låga varvtal och den hostar till direkt när du plattar?

Dumpen jobbar bara när du släpper gasen, den kan du glömma.

Har din bil laddspärr/bränslestopp vid X bar laddtryck? (kan inget om VAGs motorer heller) Uppnår du det kritiska trycket där den bryter soppa tillförsel/tändning? Ca 2300varv är precis där din motor kan tänkas ladda fullt (för mycket).

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 mars 2008
#9
Varför trycker du gasen i botten vid 1000varv? Har växelspaken gått av?

Vilket stämmer bäst av följande?

*Drar som fn på ettan från stillastående, när du passerar 2300rpm så hostar det till?

*Du rullar på i 70-80 på femman, ca 1200-1500rpm, trycker i botten, den hostar till vid 2300 efter några sekunders fullgas?

Eller:
*Du trycker gasen i botten vid riktigt låga varvtal och den hostar till direkt när du plattar?

Dumpen jobbar bara när du släpper gasen, den kan du glömma.

Har din bil laddspärr/bränslestopp vid X bar laddtryck? (kan inget om VAGs motorer heller) Uppnår du det kritiska trycket där den bryter soppa tillförsel/tändning? Ca 2300varv är precis där din motor kan tänkas ladda fullt (för mycket).

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

136 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#10
*Drar som fn på ettan från stillastående, när du passerar 2300rpm så hostar det till?

*Du rullar på i 70-80 på femman, ca 1200-1500rpm, trycker i botten, den hostar till vid 2300 efter några sekunders fullgas? 

dem stämmer in mkt bra big_smile men hackandet kan variera i 2000-3000rpm spannet.  Kan d vara lmm? hmm

De Säger Vi Hej!

1 353 Inlägg
8 mars 2008
#11
Jag hittade felet på min bil nu iallafall
jag hade ingen värmeavskärmning på mitt luftfilter, och när motorn blivit varm så sög den varmluft, och gick som skit tongue

Nu är det en helt ny bil smile

det kanske kan vara nåt?

There's no replacement for displacement

136 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#12
nee tror inte d tongue har ju bsrs kit o där ingår en värmesköld
hmmm

De Säger Vi Hej!

812 Inlägg
8 mars 2008
#13
hade ett liknande problen med min förre Golf 4 GTi (turbo) och då var det dumpen som var sönder
har du varit på någon verkstad och kollat eventuella felkoder?


101 Inlägg
9 mars 2008
#14
Jag tippar på lmm, ganska vanligt på VAG.


Sök