2791
Sök

Ojämn tomgång pendlar mellan ca 8-900 varv till närmare 2500 varv.. vad kan vara fel?

Diktator
433 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Hejsan, som rubriken lyder, Min tomgång pendlar mellan 8-900 varv till ca 2500 varv.. Och ibland stannar den på runt 1000 varv som den ska vara.. fel på tomgångsmotor? Eller kanske spjälllägesgivare? Vad tror/vet ni?
Mvh/ Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

En gång till nu
760 Inlägg
10 mars 2008
hadse samma problem me min gamle 745a att varven va fucked, typ dog ibland å ibland gick den gött. men sålde bilen innan ja fixxa de, men hörde att de sitter en liten vacumventil som kan krånga till livet för bilen ifall den inte lirar som den ska, sitter bakom vänster framlykta typ i nån liten svart burk.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Diktator
433 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
alexxe skrev:
hadse samma problem me min gamle 745a att varven va fucked, typ dog ibland å ibland gick den gött. men sålde bilen innan ja fixxa de, men hörde att de sitter en liten vacumventil som kan krånga till livet för bilen ifall den inte lirar som den ska, sitter bakom vänster framlykta typ i nån liten svart burk.

ok, får kolla upp det imorgon, smile Tack för tipset, big_smile

63 Inlägg
13 mars 2008
Nu har ju jag en 855:a men på min var det bara en liten gummi vinkel som hade spruckit....
Satt gömd under insuget.....
Jag hade ca 1000 varv vid start sen stegrade den sakta upp till 1700 sen sjönk ner till 1500 sen upp igen...
Kolla noga....gärna dra i alla småslangarna.... kan se helt ut.....

Konsten att ha roligt för små pengar....*L*

223 Inlägg
13 mars 2008
kolla filter tätta filter kan göra att motorn stiger i varv!

summitracing.com

123 Inlägg
14 mars 2008
plcoka bort tomgångsmotorn. sitter under insuget. ta bort den och renjör den. går ju snabbt så värt att prova.

Gör som Ford köp Volvo!

Diktator
433 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Har provat byta tomgångsmotor, inte det som är felet.. hmm Jag får felkod på lambdasond, luftmassemätare och spjälllägesgivare.. men eftersom att jag har smt6 system. (piggyback) Så kanske det är den som lurar orginal styrbox att sätta felkoder...

Sök