3019
Sök

Biltemas Alufälgar

emil1986
5 december 2007
HPaddict skrev:
Biltemas kvalite är ovanligt bra för priset, många av deras produkter är bättre än märken som har 3 gånger dyrare pris.

Älskar biltema:D

Det mesta på Biltema är skit, oavsett var det är. En del produkter är t o m trasiga redan i butiken. Detta är sanning, har själv varit med om detta flera gånger.

bäst
319 Inlägg
5 december 2007
det enda jag vet om dom fälgarna är att dom är sjuk tunga i jämförelse till tex en volvo orginal fälg!

2 924 Inlägg
5 december 2007
emil1986 skrev:
Det mesta på Biltema är skit, oavsett var det är.

Hahaha!!! big_smile
Märkligt vad mycket skit folk köper då eftersom Biltema säljer grymt mycket!!
...Grabben, lägg ner sånt snack, det tillför ingenting ...och denna tråden handlar om endast Biltemas alufälgar! roll

BTW,
Jag har också undrat över kvalitén på dessa alufälgar, tror dock inte de är sämre än andra budget-märken som säljs av landets största alufälg-försäljare, kanske t.o.m bättre än andra budget-märken..?
Brister som kan vara vanliga på andra budget-fälgar är; lacksläpp, repkänsliga och balansproblem....men då Biltema tagit sig i kragen för flera år sedan och starkt jobbat bort vissa rykten så tror jag inte de riskerar detta med att sälja skit-fälgar!

Tänk på att många alu-fälgar tar stryk av vägsalt för aluminium och salt går inte bra ihop!
Senast redigerat av peegee (5 december 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

7 100 Inlägg
5 december 2007
Inge Fel Alls´med Biltemas Grejor!!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Glidarn
408 Inlägg
5 december 2007
bmx skrev:
Inge Fel Alls´med Biltemas Grejor!!!!!

Precis! funkar bra för mig iaf.smile

(obrut)

1 Inlägg
5 december 2007
Jag har Biltemas fälgar på min A-Tralla 244 och for ner i ett dike med höger fram men inget hände med fälgen trots att en massa pinnar slog i

Tomten
1 065 Inlägg
5 december 2007
Evil Eyes skrev:
SKRÄP, det är väldigt svårt att balansera dem ordentligt. En polare till mig fick lämna tillbaks sina 17" för att däckverkstan inte kunde balansera dem ordentligt.

tydligen mycket vanligt sen är klarlacken släpper

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
5 december 2007
emil1986 skrev:
HPaddict skrev:
Biltemas kvalite är ovanligt bra för priset, många av deras produkter är bättre än märken som har 3 gånger dyrare pris.

Det mesta på Biltema är skit, oavsett var det är. En del produkter är t o m trasiga redan i butiken. Detta är sanning, har själv varit med om detta flera gånger.

De saker jag har köpt har aldrig krånglat, och i många fall håller de bättre än dyra saker.

biltema är en bra affär, kan tänka mig att fälgarna håller bra kvalite som allt annat i affären wink

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Flickspanare
728 Inlägg
5 december 2007
gubbar, biltemas prylar är en smaksak...

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

3 059 Inlägg
5 december 2007
emil1986 skrev:
HPaddict skrev:

Hahaha lollol Märkligt att du fortsatt och handla där efter varje gång du köpt skit då.. Ja du va nog inte så klok ändå...
Och att DU vet att det mesta är skit, ja då har du minsann köpt det mesta dom har osse.. Ja just de.. klok va de..

Ang fälgarna tror jag osse att dom är helt okej för det priset. skulle klarlack släppa på dom är det ju inte värre än att man får dom omlackade ordentligt när dom väl gör det.. man har ju trots allt inte pröjsat så mycket för dom.
Synd att deras utbud på fälgar e så pass litet bara..
Senast redigerat av Smajly (5 december 2007)

16 Inlägg
5 december 2007
Visst, det finns saker på Biltema som inte håller den högsta kvaliten,, men säg nåt ställe där varenda pinal är kanonbra ,, Funderade själv på att köpa en uppsättning fälgar där och sätta på ´min jetta,, tror inte det är några problem med dom alls !

If it has wheels, u can drive it

820 Inlägg
6 december 2007
Köp plåtisar och spinners. Så blir du tillochmed COOLARE än alla i usa med hotrods osv smile
står antagligen något sånt på paketen iaf... "Går inte skilja från äkta spinners" :]

Köp såna snälla så man får sig ett skratt smile

166 Inlägg
15 mars 2008
skrev detta i en liknade tråd nyss tycker det hör mer hemma här

Jag har biltemas fälgar (17 tum) som vinter fälgar. Min bror lika så (med Nokian WR 215/45 R17 på.)

Två saker med dem som vi har märkt.

1 De är svårare att balansera än de flesta andra fälgar. (vart en hel del klister vikter)
2 Däcken var skit svåra att få på fälgen krävdes 7 bar i snitt innan det poppade på.
Notera vi hade 8 st (2 olika modeller) att leka med och alla var det samma historia med.

MEN för 599kr fälgen tycker jag att det var det värt. När allt väll var klart så ser de riktigt bra ut på bilarna  samt de går fint på vägen (ingen obalans osv osv).

Så min slutsats är följande: Som vinterfälgar är de toppen, även som sommar sulor till standard/billigare/äldre/bruks/bus bilar duger de fint. Man kommer ju undan med 17 tummare för 599 kr köper man sen billiga däck på typ däckonline eller dylikt så kan man få en hel uppsättning helt NYA däck/fälg att leka med för typ 4000kr. Sen till nästa sommar kan man kasta rubbet och köpa nytt igen (om fälgarna ser ut som skit efter en sommar/vinter med bly fot.)

Meister
6 763 Inlägg
2 911 Inlägg
15 mars 2008
wh0re skrev:
Köp plåtisar och spinners. Så blir du tillochmed COOLARE än alla i usa med hotrods osv smile
står antagligen något sånt på paketen iaf... "Går inte skilja från äkta spinners" :]

Köp såna snälla så man får sig ett skratt smile

Går en ganska fet BMW här i sundsvall som har såna på vinterpuckarna, så äckligt otroligt buttugly dom är lol

Better than God \o/
1 883 Inlägg
15 mars 2008
Ordet "Biltema" borde resultera i pre-bann..  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök