2604
Sök

Koppla in iPod till slutsteget?

2 Inlägg
1 mars 2006
Trådstartare
Hej!
Jag har en e30 med två 6x9:or kopplade till ett slutsteg. Sedan har jag två högtalare fram som är kopplade direkt till stereon. Idag när jag försökte koppla in min iPod till en av ingångarna på stereon kom det bara ljud från dom högtalarna där framme. Vad gör jag för fel? Måste jag koppla in min iPod till slutstegets RCA eller?
Är inte en höjdare på sånt här...

mvh Calle

Hewi
571 Inlägg
1 mars 2006
Vad är det för märke/modell på stereon? Det borde komma ljud ur alla högtalare men det kanske går att ställa i nån meny?

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

172 Inlägg
1 mars 2006
Har du kopplat in din iPod på "front" på steget, så spelar det ju endast fram.
Vill du att det skall spela på alla högtalarne så måste man splitta signalen...

Det bästa är vell att använda sig av RCA kabler viss du skall koppla dig in på steget...

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

2 Inlägg
1 mars 2006
Trådstartare
Det är en gammal Clarion drx7375r från 1998. Den har två utgångar som enligt dom är "vändbara" till ingångar. Där jag kopplade in iPoden var det Left front och Right front. RCA-kablarna från slutsteget sitter i Left rear o Right rear.
Men det jag tänkte på var ju att slutsteget har några RCA-honor på själva steget. Ingen av dom man kan koppla in iPoden i?
Sen finns det nån till utgång/ingång(?) på stereon som heter Left "non-fader" etc. Vad är detta?
Man ska kunna koppla en växlare till stereon så det borde väl bara vara att koppla in iPoden här istället?

Tacksam för svar!

mvh Calle

Hewi
571 Inlägg
1 mars 2006
Det är ju liksom ingen vits med att kunna använda front utgångarna som ingång om ljudet bara då kommer ut i front , om nonfading utgången är vändbar till ingång så använd den isåfall , du skall inte koppla in ipoden direkt på steget iallefall.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

130 Inlägg
1 mars 2006
rätt in i steget med hög till lågnivå är väl att föredra..

-=//[b-6]\\=-

25 Inlägg
1 mars 2006
Det finns om din stereo har cd växlar styrning adaptrar att köpa så du kan plugga in din IPOD till stereon och styra den med stereon som en cd-växel, finns till sony och ipod, jag gjorde så med min sony hdd spelare fungerar kanon. enkel instalation

Hamster
817 Inlägg
1 mars 2006
Serviceteknikern skrev:
Det finns om din stereo har cd växlar styrning adaptrar att köpa så du kan plugga in din IPOD till stereon och styra den med stereon som en cd-växel, finns till sony och ipod, jag gjorde så med min sony hdd spelare fungerar kanon. enkel instalation

Tips på adaptrar/Ipod controller:
Ice Link www.densionsweden.se
Harman Kardon Drive + Play

ÅF av ovanstående är BRL Electronics wink

Sök