3676
Sök

Stoppa regeringen från att förbjuda fildelning

30 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

skriv på för att stoppa regeringen från att förbjuda fildelning

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 mars 2008
Det är väl redan förbjudet att tanka ner saker du inte betalat för? tongue

8 885 Inlägg
18 mars 2008
skriver inte på...

Fotograf på tierpidag.se

3 122 Inlägg
18 mars 2008
Skrivit på! Självklart ska artister och filmmakare få skäliga pengar för sina verk, men vad har det med fildelning att göra? Själv tankar jag ner en hel del, men har åtskilliga veckors musik på SACD, DVD-Audio, CD osv. När man laddar ner musik man inte hade köpt annars, upptäcker man mängder med nytt bra material som man förhoppningsvis sedan köper...
Senast redigerat av viccoA (18 mars 2008)

Teddan
2 495 Inlägg
18 mars 2008
herregud finns det namninsamlingar för allt eller?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
18 mars 2008
viccoA skrev:
Skrivit på! Självklart ska artister och filmmakare få skäliga pengar för sina verk, men vad har det med fildelning att göra? Själv tankar jag ner en hel del, men har åtskilliga veckors musik på SACD, DVD-Audio, CD osv. När man laddar ner musik man inte hade köpt annars, upptäcker man mängder med nytt bra material som man förhoppningsvis sedan köper...

Med risk för att bli klassad som "korkad". Hur ska artister och filmmakare kunna få "skäligt" betalt för sitt arbete om ingen betalar för deras produkter utan laddar ner /fildelar det som dom skulle få betalt för??

30 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Troligtvis har dom väl pengar så dom klarar sig;) Annars tjänar dom pengar på annat sätt, men det mesta av all försäljning går väl (om inte jag har helt fel) till Skivbolagen?

Det här (om ni läser på länken) handlar inte om förbudet att ladda ner. Det handlar om att regeringen tar saken i egna händer och struntar i polisen. De tar efter USA, som ni kan läsa i länken har man i USA stämt personer på allt de äger och har, ÄVEN DÖDA PERSONER! är inte det sjukt så vet jag inte vad som är det, allt för att tjäna pengar!
Senast redigerat av MalteX (18 mars 2008)

blacken
18 mars 2008
MalteX skrev:
Troligtvis har dom väl pengar så dom klarar sig;) Annars tjänar dom pengar på annat sätt, men det mesta av all försäljning går väl (om inte jag har helt fel) till Skivbolagen?

Det här (om ni läser på länken) handlar inte om förbudet att ladda ner. Det handlar om att regeringen tar saken i egna händer och struntar i polisen. De tar efter USA, som ni kan läsa i länken har man i USA stämt personer på allt de äger och har, ÄVEN DÖDA PERSONER! är inte det sjukt så vet jag inte vad som är det, allt för att tjäna pengar!

Okey då. med risk för att bli totalt "dum dum" klassad. skulle DU vilja utföra ett arbete och inte få betalt för det. och även fortsätta med det då??

Sedan detta däringa som sker i USA är väl helt i linje med den amerikanska drömmen/modellen. "i,m gonna sue me, my way to the top"
Senast redigerat av blacken (18 mars 2008)

Sök