3393
Sök

Elproblem i massor (volvo 740 gl)

4 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
sitter inne på en volvo 740 gl och det är inte mycket i elväg som gör som det ska. Instumentpanelen lyser kanske var 20e gång man startar bilen annars är den helt svart och jag har bytt lampor och socklar så de är inte de.
Sen är det så att ingen lampa i bilen funkar utom skuffen och bakdörrar om man inte har tändningen på.
Sen finns det också en liten defekt i backljusen, dom funkar inte alls jag har nyss bytt lampor men fick inte i ena sockeln helt så vet inte om det bara är så lätt men känns dom den ena borde funka iaf.
Och sist men inte minst är det memory på klockan och instrumentpanelen och stereon, vet om dom är kopplade till samma men känns ju inte som de. Klockan går bara om bilen är igång och för att snacka om stereon så är det nått av de sjukaste jag sett. Memory funkar inte men om inte sladden får ström går inte steron att starta.
Jag har kollat alla säkringar så där är det inga problem.
Vet inte om det är någon som kan ge några tipps för jag har provat endel men inget funkar sad
Är mycket tacksam för svar.

4 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
är det helt seriöst ingen som vet? har inte råd att dra till verkstad sad

8 156 Inlägg
7 mars 2008
Du har inte korrosion vid säkringsboxen? Jag skulle kolla alla kablage om jag vore du. One by one.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

142 Inlägg
7 mars 2008
kolla jordningar så inget glappar där oxå smile

4 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
ok ska mäta lite o kolla, tackar smile
Senast redigerat av Kahn (8 mars 2008)

Med-lem
129 Inlägg
8 mars 2008
Dra nytt...skulle jag gjort..

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.

4 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
dra nytt vad? har iallafall kommit fram till att det är jordfel nånstanns, har inte orken att kolla varenda kabel så jag får nog koppla runnt de. Ljuset har iaf kommit igång, ett relä glappade smile

7 Inlägg
19 mars 2008
har du drag??  kolla kontaktstycket där. Har de rostat eller blivit ärj så kan de bli hur skumma fel som helst

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 mars 2008
minnet på sterion ska ju iaf va på 100% el hela tiden annars har man inge minne ju

Långtradarchaufför
282 Inlägg
19 mars 2008
du vekar ha samma problem som jag har på min 740, mätarhust funkar i stort sett inget alls, har bytt 4 olika mätarhus så de va inte, så de måste vara jordfel, men problem är va jodningskabeln sitter, för volvo och de elektriska e absolut inte min grej

BMW - Det stavas som det låter:)

Sök