3532
Sök

744 -88 GLT 16v som går konstigt.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
#1
Tjena.

Polarn köpte en 744 i helgen, en -88 med B234F i. De stora problemet med bilen är att motorn inte går som den ska. Den tar inte tjuvluft, vi har kollat med startgas. Har starka funderingar på om de är avgasrelaterat, exempelvis ett hål i röret innan katten och lambdan. Den läcker avgaser efter katten, men vi har inte hittat nått hål framför ännu.

Nån som har nått annat förslag? Motorn beter sej konstigt, tomgången går upp och ned mellan 700 och 1100 varv. Sedan går den halvbra om man kör på landsväg och snittar mellan 90 och 110 på femman, men ska man göra en omkörning så brölar den bara till, och de krävs en nedväxling till trean. Då den är kall är den svårstartad och går dåligt hela tiden tills den får upp arbetstemperatur.

Tack på förhand smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
12 mars 2008
#2
prova dra ur kontakten till LMM å kör en runda, beter den sig likadant så är det den som är kass, går den sämre är det något annat...

Boxarna är även lite känsliga på dessa, så har du möjlighet prova att köra med en lånebox...


519 Inlägg
12 mars 2008
#3
du har ett utag i motorrumet som du kan kolla alla felkoder själv på..sitter på vänster sida långt bak i motorummet.här är en bra länk att gå igenom


http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … amp;t=2811
Senast redigerat av harman1 (12 mars 2008)

Allt i allo
183 Inlägg
12 mars 2008
#4
kollat tändmodulen? sitter inanför luft boxen ? lr annrs kallstartsventilen men den är minst trolig


1 400 Inlägg
12 mars 2008
#5
låter som en spricka i fördelar locket

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
#6
Vi har prövat en annan LMM och bilen gick betydligt bättre med den andra. Tar man bort LMM går bilen inte ens att köra, dör direkt vid minsta gas pådrag. Men ska kika på fördelar locket och tändmodulen också.

Xoff: Då du pratar om boxarna, menar du styrboxarna för bensin och tändning va?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Bärs!
3 456 Inlägg
14 mars 2008
#7
patrikhornfeldt skrev:
Vi har prövat en annan LMM och bilen gick betydligt bättre med den andra. Tar man bort LMM går bilen inte ens att köra, dör direkt vid minsta gas pådrag. Men ska kika på fördelar locket och tändmodulen också.

Xoff: Då du pratar om boxarna, menar du styrboxarna för bensin och tändning va?

Men den gick fortfarande inte klockrent eller?
Senast redigerat av Aga_Diff (14 mars 2008)

Garaget.org peakade 2008.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
#8
Nej, och tydligen har han kört den i helgen och den gick bättre om han vred på slangen eller nått sånt..

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

25 Inlägg
18 mars 2008
#9
hade nästan samma problem... svår startad... å gick dåligt när den va kall, blödrade å hade sej hela tiden när den va kall... kolla så att inte stöm kabeln till bränsle pumpen i tanken har börjat ärgat av.. för de hade min börjat göra.. fixade jag de så gick den bättre....

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#10
okej, de låter som ett bra tips iom att bränslepumpen aldrig är bytt på den bilen. den kanske rent av håller på att ge upp?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com


Sök