Har en Volvo 855 T5 -96 som är chippad med BSR steg 1 chip. Har även satt på ett simons 2,5" sportsystem efter katalysatorn.
Hade problem med bilen för ca 1 vecka sen då kamaxelgivaren gick sönder och tydligen så var temperaturgivaren för insugsluften också trasig så båda givarna byttes på verkstad.
Nu är problemet att bilen suger i sig bra mycket mer soppa än innan. Jag körde 33 mil på 50 liter soppa o de har jag aldrig lyckats med förut, oavsett hur hårt jag har kört. Brukar ligga på 1.1 som max istället för över 1.5 L/milen som den drar nu. Luktar soppa om den när den går på tomgång. Dessutom ligger CO halten på 8%, ska tydligen ligga på runt max 1%.
Vad är det för problem? Vet inte i vilken ända jag ska börja kolla. Har varit i kontakt med BSR som säger att det inte är några problem att montera ett sportsystem när det sitter ett steg 1 chip i bilen, samma mjukvara i chip 1 o 2. Lambdan som är trasig?
Eftersom den är chippad så vill verkstaden som hjälpte mig med givarna att jag byter till orginal styrenhet innan dom fortsätter felsöka.
Om jag inte får ordning på den snart så måste jag lämna in den på volvoverkstad o de brukar ju aldrig vara "nice-price" när man gör de.
Tacksam för svar, börjar bli desperat.
Senast redigerat av Mccoy (7 mars 2008)