Ser onekligen ut som att ratten kommer betydligt längre ut från själva rattstången. Påverkar det inte hela körställningen? Flyttar man stolen bakåt så räcker väl inte fötterna fram. Men det kanske finns förlängda pedaler.
Ser onekligen ut som att ratten kommer betydligt längre ut från själva rattstången. Påverkar det inte hela körställningen? Flyttar man stolen bakåt så räcker väl inte fötterna fram. Men det kanske finns förlängda pedaler.
Det är ju det som är poängen med det hela. Man ska ha krökta armar vid optimal körställning för att få blixtsnabba rattrörelser. Ratten ska vara närmare kroppen. Inte bra att köra med raka armar.
ok jag tror jag förstår, skulle vart skönt om nån hade haft bilder ifrån hela monteringen...
Räcker det inte med bilden ovan? Den visar ju rattnavet, snapp off och ratten. Rattnavet sitter fastsatt på rattstångens splines med en mutter, på rattnavet skruvas snapp offen fast med 6 skruvar och sedan ratten i snapp offen också med 6 skruvar...
Rattnavet mot rattstången
Rattnavet mot ratt eller om man har en snapp off mot SO
Enligt reklamen i bilsport så är den enda besiktningsgodkända snap-offen den som finns på http://www.snapoff.com/...
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.