3620
Sök

bästa filtret för max 1000:-

40 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Ska köpa ett öppet filter till min bil (volvo945 ltt) och jag undrar vilket som är det bästa man kan få för max 1000 kr,

har kollat på detta http://sv.bsr.se/products/4900700/ är det ett bra filter? det ingår ju avskärmning, det är väl nästan ett "måste" om man byter till öppet filter? och en fråga till måste jag köpa med filter olja?

1 302 Inlägg
23 mars 2008
Ta och köp dig ett K&N filter wink

874 Inlägg
23 mars 2008
Men BSR gör väl bra grejer har jag hört, jag blev äna lite sugen på open air kittet till A4an tongue

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

The one and only
1 091 Inlägg
23 mars 2008
Apexi verkar vara ett av dom bättre alternativen om man ska ha öppet filter.
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

188 Inlägg
23 mars 2008
ITG gör bra filter...kör själv med deras största wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Adde666
23 mars 2008
köp ett KN insatsfilter till orginal boxen.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 mars 2008
köpte green cotton till min 940 på realcar, men bsr filtret är lätt att installera och räcker för hyffsat med effekt, och har avskärmning. ja du måste ju ha filterolja på inann du börjar använda

Jonas

40 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
tack för svaren smile var köper man k&n filter? och finns det med avskärmning, eller hur viktigt är det egentligen? Det där AEM DRYFLOW är det skit eller? för det vore ju bra om man slapp filter olja.

Annars kanske det räcker med Bsr satsen, jag ska ju inte trimma bilen extremt smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
24 mars 2008
fegge_89 skrev:
Ta och köp dig ett K&N filter wink

Bahahah. Efter 40 mil så har du tappat runt %5 i motoreffekt, garanterat. Alla dom seriösa motorbyggarna håller sig borta från dom, släpper in alldeles för mycket skit. :p

Men, Apexi är bra kvalitét iaf.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

40 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
vart kan man köpa apexi filter? (helst i sverige då) och hur viktigt är det egentligen med avskärmning?

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 mars 2008
volvo945turbo skrev:
hur viktigt är det egentligen med avskärmning?

alltså, avskärmningen är nog mest för att ägaren skall sova gott om nätterna, när du kör sakta/står still sammlas varm luft under huven och bilen går kass innan du blåst bort luften. Uppe i fart får du ju in ny luft hela tiden.

Min S40 vart markant slöare med öppet filter innan varmluften blåst bort. Om du funderar som du gör, dvs att effekten måste bibehållas så skall du helt klart köra med K&N i originalburken och dra dit en 4" slang från fronten.

Jag kör en variant på det med ett ITG filter i en glasfiberburk med 4" slang i dimljushålet.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök