För ett tag sedan så krockade min bror med sin bil och det enda värt att spara var bilstereon. Problemet var att den blev låst på något vis och min bror har inget minne av vad kodningen var.
Vi frågade vad det skulle kosta och lämna in den för omkodning, och det skulle kosta oss cirka tusen kronor... Vilket inte kändes värt det.
Jag undrar om det finns något sätt att koda om det själv, eller få den att släppa kodningen. Jag gillar att pyssla med grejor men vill inte ge mig in på det utan någon kunskap om den.
Finns det ingen resetknapp på dem där för att återställa minnet? Anser det inte vara värt att låsa upp den där för 1000kr, är väl inte idag någon speciellt dyr stereo.
Det finns en resetknapp, men den är för klocka och kanaler etc.. Inte sån dyr stereo, och inget speciellt med den just.. Men som arbetslös är det inte så lätt att bara köpa en ny hehe. Så det var lite synd att en fungerande stereo blev användbar.
Jag vet inte om det går att tanka hem nån kod från internet.. Har inte testat men vet inte riktigt vart jag kan leta.
Bör väl inte vara alltför simpelt eftersom att koden trots allt är där för stöldskydd?
Om det är en eftermarknads stereo så låter det ju väldigt mysko att den är kodad? Leta i instruktionsbok etc om det är en orginalstereo.
Aldrig hört talas om kodade tredjepartsstereos ??
Trodde det var mer vanligt än ovanligt på bilstereos iaf
Min stereo är iaf skyddad med ett nyckelkort.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P