Hittar inte datorn för fel koder. det är en 97. Tittade på bes. pappren och lamda värdet ligger på 1,02 är det bra? allt annat ligger på 00 av värdena.
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
kollat dumpen? den kan vara trasig då kan tomgången bli dålig. kolla så menbranet ser helt ut opm du har orginal dumpen. eller igen kletad vevhusventilation.
Låter som exakt samma problem som på min240 GL. Tomgången pendlar något enormt, precis som du beskriver det. Om man t.ex stannar vid ett rödljus så ligger tomgången på typ 1300rpm, sen kan man "slira" ner den med kopplingen, och då stannar den på normala 800 utan att stiga igen. Nästan som nån typ utav gashäng. Min gör även lite extra knäppa grejer när den är kall. 1 min efter bilen startat så varvar den upp motorn (utan att jag nuddar gasen) till säkert 2500 varv, och sen dyker den ända ner tills bilen dör.
Har du kollat tomgångsregulatorn ännu? Det är vad jag misstänker att det är, men har inte haft tid att rota i problemet ännu.
Min topp är genomgången för bara 2 månader sen, så det är uteslutet för mig iaf.
har tittat tomgångs regulatorn. Men funderar på om man sk byta. Jo min gör så men sen har jag ett knisel som låter ibland och låter som det kommer från toppen
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!