2783
Sök

Importera bil från usa.. ny bil väldigt billigt = fusk?

4 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Hej jag tänkte höra om nån har nå koll på hur det funkar med tull och moms om priset är overkligt lågt?
För grejen är den att jag har en släkting i LA som jag får köpa en evo IX av. Hur funkar det då om vi säger att jag "får" den eller väldigt billigt säg 1500 dollar. Eftersom jag har läst om det och som jag fattar så blir tull och moms ungefär 35% av vad bilen kosta..  men vad blir 35% av ingenting.. eller går dom ens med på att jag köpt en rätt så ny bil för 1500dollar? eller blir det nått fusk på nått sätt och hur visar man vad man köpt den för om man köper den privat? Handskrivet kvitto? låter också lite opålitligt..

DFFL
9 020 Inlägg
1 april 2008
Be han ställa den i en container, skicka den till sverige med en stor röd rosett.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Hehe ja jo var nått sånt jag tänkte mig.. men var tycker tullen om det? :S

Thorssa
1 april 2008
Jag är inte säker på huruvida de kan säga något om det eller ej. Däremot blir det jobbigt om t.ex. fraktbåten sjunker. Eftersom du har specat att din vara bara är värd 1500 dollar kommer du inte få ut mer än så på försäkringen...

Sök