2430
Sök

Audi a4 eller a6?

31 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
Snart klar med kortet och ska köpa bil. Då min kunskap om bilar är väldigt liten är jag tacksam för tips och synpunkter så jag inte gör någon dum affär.

Har fastnat för audi a4 och a6 (typ -98) och har satt en övre gräns på 100k. Något jag ska tänka på vid milantal och årsmodell osv? Har sett att just a6 -98 finns det många som säljer, något speciellt med den årsmodellen?

Tacksma för svar!

Piratpartiet
339 Inlägg
8 mars 2006
jag har en A4 1.9 tdi från -96 hade gått 14500 mil när jag köpte den nu har den gått kring 18... det e hyffsat fin bil... finns mycket styling till just A4an om du skulle bli intresserad av sånt senare i livet.. du får ju räkna med service avgifter men sånt e det ju på alla bilar.. tycker inte det e nå speciellt man ska kolla med den... kanske serviceboken

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 mars 2006
A6 är dyrare att skatta, försäkra, serva och reparera. däremot är det ju en större bil med mer utrymme och bättre komfort. storleken ger dock en ganska så rejäl skopa fler kilon att släpa på vilket ger lite lägre prestanda, t.ex långsammare acceleration, lite "tung" i kurvorna, sliter mer däck etc. A4 (speciellt med quattro måste jag ju säga fanatiker som jag är) är en roligare bil att köra men aningens bullrigare och lite lägre komfort, den är även lite trång i baksätet (men vem fan åker i baksätet på sin egen bil?) däremot med bättre prestanda än A6 till bättre priser...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

31 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
lär bli en a4, kör en sådan på körskolan -05 quattro. Trivs bra med den så ska försöka hitta en något äldre för 80-100 tusen, tipsa gära om ni hittar nån annons innom den ramen. Det är väldigt tacksamt från min sida.

31 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
som sagt, lägg ut annonser om ni hittar

Sök