3219
Sök

Laga rost billigt?

9 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Hej alla,

Jag har precis köpt en Mercedes A140. Den är 10 år gammal och har börjat att rosta lite på vissa ställen på motorhuven och lite andra ställen. I övrigt är lacken fin för o vara 10 år gammal (Mörk grå metallic). Rostskyddsgarantin gäller inte lägre för min bil och det kommer att kosta as mycket att laga den hos Mercedes-Benz. Jag undrar om det finns någon som kan fixa rosten på min bil? Självklart betalar jag för allt. Så min fråga är om någon känner någon som kan fixa rosten billigt?

Det ser ut som små bubblor på moturhuven och det är hål i mitten. Det ser lite ut som när plast brinner och blir lite bubblig. jag vet inte hur jag ska förklara sad

Tacksam för alla svar

Mvh

3 235 Inlägg
2 april 2008
Bara ring runt till små lackfirmor.

Jag tror att omlackera en huv kostar ca 1800-2500 kr.
Dock kan det variera från plats till plats och hur mycket förarbete som krävs.

Filkörning?
852 Inlägg
3 april 2008
du menar alltså att de börjat rosta under lacken på bla motorhuven? i så fall e de inte mycket mer att göra än att slipa ner de med en rondel som man kan fästa på borrmaskinen tills all rost e borta och sedan försöka slipa de jämnt och spackla upp det inför omlackering. det är inte säkert att du behöver lacka om hela bilen, det finns ju en del firmor som lackar just där det behövs.

rosten kan du ju ta väck själv men lackningen borde du låta någon som verkligen kan det göra. färgmatchningen kan bli svår att få till med tanke på att all färg bleks till viss mån.

Lycka till!

9 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Tack för alla svar

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
7 april 2008
Håller med Portal, Jag antar att du köpt bilen för att du vill ha den. Då kan jag garantera att det kommer bli mycket roligare att köra den om du har lagat rosten själv, även om du tycker att kunskaperna saknas och det kanske är första gången så är det inte så svårt. Sen lämnar du som Portal sa lacken till en lackfirma bara smile
Senast redigerat av TritoN (7 april 2008)

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Sök