3540
Sök

Turbo konvertera Calibra v6?!

13 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Hej.
Undrar om det finns någon firma eller liknande som skulle kunna turbo konvertera min Calibra v6?
Och om det finns något extraktor grenrör till denna motor?

Är tacksam för svar

406 Inlägg
30 januari 2008
Går väl att göra själv men det blir en massa krångel, kanske skulle gå att göra någon sorts twin turbo kombination med tanke på hur grenrören sitter när det nu är en "V" sexa har den väl två grenrör, sen måste man nog göra egna grenrör för turbo och kompsänka motorn, blir nog ganska dyrt och ännu dyrare för att en firma ska göra det, men allt är ju möjligt

:DPlattan i mattan:D

1 498 Inlägg
30 januari 2008
tyzon skrev:
Hej.
Undrar om det finns någon firma eller liknande som skulle kunna turbo konvertera min Calibra v6?
Och om det finns något extraktor grenrör till denna motor?

Är tacksam för svar

Som jag fattar det så först undrar du över turbokonvertering och sen extraktorgrenrör hoppas du menar till turbo och inte till sugtrimm.hmm

47 Inlägg
8 april 2008
jag är igång å turbokonverterar min calibra v6. ska ha 2 st s80 t6 turbos. grenrören har jag byggt sj. men det är riktigt trångt när man ska få plats med allt. org kylfläkten fick försvinna så nu måste jag hitta 2st midre som jag kan placera ut lite vettigt på kylaren där dom får plats. till att börja med så ska jag köra standard komp. tänkte ladda lite försiktigt så jag ser att allt verkar funka först. sen har jag hört att v6 motorn ska vara lite klent byggd...

//baardh

Sök