Fick hem en räkning från TFF ett tag efter jag köpt 9-5:an eftersom jag inte försäkrade den direkt (innan gällde ju förra ägarens försäkring en vecka efter utsatt datum för ägarbyte) utan väntade några dagar eftersom jag inte trodde det var någon brådska.
Räkningen var på 1108kr (100,79kr per oförsäkrad dag) och man blev ju minst sagt *lite* förvånad
Bilen stod på mig men försäkringen stod på morsan (med mig som "huvudsaklig brukare" eller vad det nu heter) och den försäkrades på tisdagen efter ägarbytet som skedde på fredagen men enligt hon på TFF som jag snackade med så måste bilen stå på samma person som bilens försäkring står på så det var bara till att skriva över bilen på morsan
Dock lyckades jag snacka bort dom där extra dagarna som dom ville ha betalt för genom att säga att den faktiskt var försäkrad men bara inte av mig så det blev till slut fyra dagar istället för dom elva dagarna dom ville ha pengar för, 400kr känns ju iaf inte lika mycket som 1100kr.
Att han inte fått någon räkning innan kan ju bero på att det här skiten inte har funnits innan, TFF är väl relativt nytt ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P