4484
Sök

Någon Som Åker Med Universal Spacer Med Ca 8-12 Mm .. Hur Funkar Det

269 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
Undrar som sakt om det är någon som åker med universal spacer .. Funderar på att få ut fälgarna lite i bak på min golf

VW Passat R Tdi 4motion

Student
232 Inlägg
13 mars 2007
Min kompis köpte sånan på biltema. med dem på skakade bilen satan när han åkte runt 110 och uppåt. det kan ju ha vart något fel på just dem men inget jag skulle satsa mina pengar på efter det.

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
13 mars 2007
hade oxå ett par spacers från biltema å de va samma vingel med dom, men köpte andra sedan å funka kanon bra iaf

439 Inlägg
13 mars 2007
har gjort budgetspacers av gamla bromsskivor med hjälp utav en vinkelslip,körde med två skivor på var sida o d gick utan problem...

ingen obalans el någe annat.....

gick åt lite energi,men d kan d väl vara värt.

old,low and slow....

38 Inlägg
12 april 2008
Har Biltema på min 740 och de finns inga som helst vibrationer i bilen.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 april 2008
Har också kört med biltema å de har inte vart nåt problem, har haft de på flera bilar, ni har förmodligen haft otur eller monterat dom fel..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

KHRacing
12 april 2008
Tore skrev:
Min kompis köpte sånan på biltema. med dem på skakade bilen satan när han åkte runt 110 och uppåt. det kan ju ha vart något fel på just dem men inget jag skulle satsa mina pengar på efter det.

Biltemas 3-5mm spacerplattor är EXAKT sama som andra däckshandlare har i sitt sortimnet, men tar det 5dubbla för. så troligen var det något annat fel på has hjul/vil.

De höll för 230+ för mig iaf

1 827 Inlägg
12 april 2008
Tänk på att det är svårare att centrera fälgen med spacers på, så det är kanske där ni tabbat er?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök