2494
Sök

Strömställar/belysningslampan lyser

2 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Min lilla Volvo 460 har en grön liten lampa i instrumentpanelen som lyser, och det står inget om vad man ska göra åt den någonstans.

Enligt instruktionsboken så står det : Strömställare, belysning
Jag har fått en massa helljusblinkningar från andra bilister jag mött i mörker och har nu insett att strålkastarna lyser för högt upp, jag har försökt ställa in dom i knähöjd, som sägs vara OK höjd, men då ser jag ingenting på dessa mörka vägar, OCH lampan inne i bilen släcks inte.

Jag har kollat så att alla lampor runt bilen är hela och de som varit sönder har jag bytt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63213/315879_9qv30f.jpg
Strömställare, belysningslampan som lyser heeeeeeeeeeeeeeeela tiden...

Finns det någon som kan hjälpa mig att lösa detta problem?

202 Inlägg
15 april 2008
Annie skrev:
Min lilla Volvo 460 har en grön liten lampa i instrumentpanelen som lyser, och det står inget om vad man ska göra åt den någonstans.

Jag har fått en massa helljusblinkningar från andra bilister jag mött i mörker och har nu insett att strålkastarna lyser för högt upp, jag har försökt ställa in dom i knähöjd, som sägs vara OK höjd, men då ser jag ingenting på dessa mörka vägar, OCH lampan inne i bilen släcks inte.

Jag har kollat så att alla lampor runt bilen är hela och de som varit sönder har jag bytt.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/63213/315879_9qv30f.jpg

Man kan ju inte ställa in ljuset efter knäna, hur blir det om en dvärg gör så???

2 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Den lampan har aldrig lyst innan så något fel är det :S
Jag får nog ta å ta mig till en verkstad imorgon

Swedenrockers skrev:
Annie skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/63213/315879_9qv30f.jpg

Eftersom lampan lyser grönt så är det i sin ordning, det visar att lyset är på.
Indikeringslampor lyser gult/orange och varningslampor lyser rött.
Som ett trafikljus ungefär, grönt=kör, orange=var uppmärksam, rött=stanna.
Detta har ingenting med höjden på halvljuset att göra. Flörta lite med en verkstadskille
så får du hjälp med att ställa in lyset. Att ställa in dessa mot knähöjd funkar väl lite sådär.
Alternativt så kan du ställa in de mot en vägg men jag har inte i huvet vad lämplig vinkel är.

Sök