3600
Sök

Ljudnivå på JT med 1 och 2 dämpare?

145 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Undrar hur pass stor skillnaden är på det systemet med 1 dämpare och det med 2?
inte bestämmt vilket man ska ha, vill hellst inte ha onödigt mycket "boooo" men sammtidigt så vill man att det ska låta lite bättre än orginal.

Ska ha det på en 850 T5 och dom "boooar" ganska mycket orginal så frågan är då hur JT med 2 dämpare kommer låta.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 april 2008
Du kan få lite hjälp av mig. Gå in på min sida och kolla min film. På SAABen sitter det faktist ett 3" JT hela vägen med två dämpare! : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

4 823 Inlägg
15 april 2008
zoddan skrev:
Undrar hur pass stor skillnaden är på det systemet med 1 dämpare och det med 2?
inte bestämmt vilket man ska ha, vill hellst inte ha onödigt mycket "boooo" men sammtidigt så vill man att det ska låta lite bättre än orginal.

Ska ha det på en 850 T5 och dom "boooar" ganska mycket orginal så frågan är då hur JT med 2 dämpare kommer låta.

Är rätt stor skillnad ljudmässig mellan 1 och 2 ljuddämpare.

Jag har JT 3" hela vägen med 100 cells racekat och 1 dämpare och tycker det låter lagom, jag hade 2 ljuddämpare och ingen kat från början då det va det dom hade hemma på Autotech när jag skulle köpa mitt och körde så 1:a sommaren men förra vintern så tog jag bort den ena då jag tyckte det lät för lite och monterade samtidigt racekaten.
Det blir ett lätt dånande ljud med 1 dämpare (åtmindstånde om man har kombi) men det är bara att höja stereon lite så står man ut om man skulle tröttna på det härliga ljudet från en turbo 5:a smile sen kan jag tilllägga att åtmindstånde min tystnar helt efter 3000rpm då hör man bara ylandet från motorn.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

224 Inlägg
15 april 2008

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

689 Inlägg
15 april 2008
jag hade jt3 tum med 3 tums racekat och två dämpare.
men jag tog bort den ena i somras o då blev bilen typ obrukbar, fick ju skrika till dom andra i bilen om man skulle prata med dom, och den va inget trevlig att åka långt med...
nu sitter de jt Tvinpipe med 3 dämpare o de mullrar gott och låter högt när man gasar på bara:)
så jag rekomenderar 2 eller 3 dämpare

Kung
191 Inlägg
16 april 2008
Smaken är som baken hör jag..
Jag har iofs bara halvsats med 1 dämpare och jag funderar starkt på att ta bort den för jag tycker det låter lite lite på min 9-5 aero..

Sök