1848
Sök

turbo konvertera b23a

30 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
tja, kollat runt litte på forumet men hittar inte det jag söker:S. Skulle vilja veta allt vad man behöver för att göra en turbokoventering på en b23a. Alla svar är uppskatade.
Senast redigerat av Zomby (14 april 2008)

sa jag föresten att jag e stöpt i flöt?

tuningservice.se
91 Inlägg
14 april 2008
Hejsan.
Du kanske ska börja med att läsa lite om turbomotorns funktion finns en teoridel på gikturbos hemsida under menyn tuning.
Svårt att ge snabba svar på vad som behövs egentligen det beror ju på vad du har för mål med motorn. ska den vara driftsäker?
hur mycket effekt ska du ha?
men till att börja med hur mycket energi och pengar vill du lägga ner på motorn,
Ett viktigt mätinstrument är avgastämpmätare så du har koll på om motorn går för snålt och blir överhettad.

30 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
tack ska kolla in den sidan. men den skulle vara drift säker. och kan lägga mycket energi i abetet men har litten student budget. men ska inte bli något monster åk skulle bara tycka det vore litte roligt med någara mer hästar.tongue

sa jag föresten att jag e stöpt i flöt?

3 Inlägg
15 april 2008
Fixa hällre en B21et motor och utgå från den då har du redan grenrör mm
eller en B230 turbo

tuningservice.se
91 Inlägg
16 april 2008
Ja precis en färdig turbomotor blir oftast billigare, Då har du ett bättre utgångsobjekt där du kan börja med att byta lager och kolvringar sen är det ju bara bygga vidare på den om du vill ha mer effekt, tex svetsa ett grenrör och montera större turbo m.m

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
16 april 2008
Köp turbo spis finns billigt på skroten....

Sök