Står nu i valet utav sportavgassystem. De jag väljer mellan är 3" från JT och 2,5" från BSR Jag skulle vilja ha lite personliga åsikter om båda dessa. Någon som vet om det skiljer mycket på ljud mellan dom? Någon av dom som rostar mer än det andra? Märkbar effekt på någon av dom?
Edit: Det är en komplett halvsats vi pratar om alltså
/Andreas
Senast redigerat av andreasgustavsson (6 april 2008)
Finns ett alternativ till, köpa rör och bygga själv. Blir billigare och man känner sig stolt av att ha gjort nåt, tyckte det var rätt kul också.
Jovisst kan man göra det. Men det är så jobbigt att få till allt snyggt så att det inte blir blir glipor och läcker överallt. Vill nog ha ett redan måttanpassat
Man kan ju nämna att det går att bygga själv också, ibland glömmer folk av det. Det är ju smidigt om det är mått anpassat, bara att hänga upp. Mitt byggdes lite hastigt, och har byggts om 2 ggr efter det, vilket du slipper med ett färdigt system.
köp ett komplett 3" från turbon om du vill känna av någon effektökning den blir ytterst liten men å bara köpa efter katt gör mest skillnad på ljudet åker själv 3" från turbon med racekatt och en ljuddämpare från jt mycket nöjd med både passform och kvalité har åkt 3 säsonger utan bekymmer nu.......låter ganska mycke men inte olidligt tycker jag som sagt volvo femman med 3" är gudomligt
Jag har 3" med en dämpare från JT från katt nu på min 9-5 aero och hade det på min gamla 9000 2.3t, och jag har inte varit missnöjd en enda gång, förutom saabs idiotiska upphängning på 9000.. jag säger så som alla andra också säger, en volvo femma med 3" låter så otroligt skönt så det finns inte!!
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)
3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)
3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.
Varför är 2,5" att rekomendera?
-The lapdance is so much better when the stripper is crying-
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)
3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.
Varför är 2,5" att rekomendera?
Så länge man inte har en 350hk iaf så vinner man inget direkt på ett 3" kontra ett 2,5" system. På en normalt steg trimmad bil så har det visat sig funka bäst med 3" downpipe + kat och 2,5" resten.
Vad går kalaset på om man ska ha 3" eller 2.5" från katten?
www.JT-tuning.se helsats 3" från turbo med sportkat och 2dämpare 7600:- + frakt
eller om man vill vara ekonomisk på samma system.
Helsats 3" från turbo utan sportkat med 2dämpare 4875:- från www.jt-tuning.se kat 3" metallisk sportkat (samma som jt säljer) 1750:- från www.katalysatorteknik.com totalt: 6625:- +nån hundring i frakt blir ändå billigare än att ta allt från JT
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.