3602
Sök

Bensin mätare i sierra problem

4 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Jag har en sierra 91a som inte bensin mätaren går under ½ sträcket... grejjen är att den rör sig när man svänger högt eller lågt... o de lamaste är att den inte går ner när man stänger av bilen heller... den rör sig inte under ½ ... vafan ska jag göra?

2 600 Inlägg
17 april 2008
det att den inte går ner när du stänger av bilen är helt normalt så brukar det vara på fordarna tongue av äldre modell så är det på min scorpio me.

gör som jag kör gubba racer=)

4 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
klimpan skrev:
det att den inte går ner när du stänger av bilen är helt normalt så brukar det vara på fordarna tongue av äldre modell så är det på min scorpio me.

ok.. tack för infon.. men hur fan ska jag veta hur mkt soppa jag har i tanken då? .. eftersom den inte går ner..

Varningar. 36
1 200 Inlägg
17 april 2008
Har sådär på min också. Jag tog loss tanken och slängde den i backen en gång så fixade det sig.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Hamster
817 Inlägg
17 april 2008
Standard fel på Sierrorna. Oftast innebär det att du får byta givaren som sitter i tanken. Har du tur är det bara kabelfel. Men lösningen är oftast det jag nämnde tidigare.

4 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
är det svårt? mkt energi att lägga ner? va kostar en givare ? jag är noob på bilar.. så jag frågar massa dumma frågor tongue men tack alla för infon

2 600 Inlägg
17 april 2008
jag miss uppfattde nog lite. det jag mennade är att tank mätaren går inte ner när man stänger av bilen. men den ska visa redigt när bilen är ingång när du ha tex tankat eller ha kört upp all bensin tongue. men är nog nått me givaren eller nått som dom andra säger här. fungera övriga mätare som dom ska? för jag vet att sierra/scorpio av tidigare modell ha har problem me att mätarna lägger av så man få bytta ut mätahuset.

gör som jag kör gubba racer=)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
17 april 2008
Jag röstar för -Släpp tanken i golvet en gång!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

90 Inlägg
17 april 2008
Skrota liket istället.

4 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
ok turbo daniel.. de e en vinterbil.. inte ett praktåk... så du vet...

Sök