3320
Sök

Jula högtalare

The Queen
200 Inlägg
21 april 2008
Glader9991 skrev:
Byggde klart min hatthylla nu idag:D Så ska testa imorgon. Annars måste jag köpa nya högtalare?

Tips på några billiga men bra 6x9? Kollat lite på proson på fynda.se, Va tycks om de?

Jag har 2 st 6x9 i min bil från BRL märket GAS tycker de funkar utmärk i min lilla goffe big_smile

Golf Racing*

166 Inlägg
21 april 2008
Det som är lågbudget i dag (typ jula, biltema osv) var typ top of the line för 10 - 15 år sen.
Jag kan bygga riktigt bra ljud med jula, biltema mm prylar. Kan bygga riktigt fet ljud med det nya top of the line prylarna. Helt ärligt hur många utnyttjar vad man kan göra med de skit dyra grejerna i sina amatör byggen? Vågar påstå inte många. MÅNGA köper DYRT för att kunna skryta. Har hört på för många byggen som låter riktigt bra men som man sen ser vad de har plöjt ner för grejer tänker herre jösses kan få samma ljud för hälften eller ännu mindre av stålarna.

Turbocharged
421 Inlägg
21 april 2008
Glader9991 skrev:
Byggde klart min hatthylla nu idag:D Så ska testa imorgon. Annars måste jag köpa nya högtalare?

Tips på några billiga men bra 6x9? Kollat lite på proson på fynda.se, Va tycks om de?

Jag köpte ett par demohögtalare på MDS för typ 600 spänn, den modellen kostade 1200 eller så egentligen smile
Tycker du ska gå till MDS eller BRL o köpa grejerna, t.ex. GAS eller billiga MDS, är nog bättre än Proson/Biltema/Jula.

Edit: det är viktigare med ordentliga steg än top of the line högtalare, så testa att ha kvar dina och köp ett bra slutsteg.
Senast redigerat av Innox (21 april 2008)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

956 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
MDS och BRL finns ganska långt bort. Så vet inte. Får se.

Men jula var billiga på högtalare, var de inte 99 för ett par 5,25:or? Kanske inte de bästa, men men....

svetsare
329 Inlägg
21 april 2008
köp ett par gas.. dom fungerar prima för de priset. sen fungerar nog nå billigt mds oxå men de har jag inte testat.
Men köp ett litet steg oxå så kan du basa lite med dom oxå.

Men om du köper jula 6x9or så kommer de enbart låta diskant och inte ens nån bra diskant
Senast redigerat av stellan_dahl (21 april 2008)

Celica 2.0 Gti -90

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 april 2008
Glader9991 skrev:

Jag kör på både Prosons 6x9or och 4"are i hatthyllan på min bil, fungerar klart över förväntan för det priset! smile Kör då 6x9orna som bas basar på ett relativt klent GAS steg och 4"arna direkt på stereon. Bra med tryck i 6x9orna iaf, speciellt till det priset. Så köp och testa är mitt tips!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Noiseprojekt
21 april 2008
Glader9991 skrev:

Polarn kör 8st Jula's Talon 6x9" i deras buss och det rockar tydligen ganska duktigt, inget finlir men som partyhögtalare, så funkade dom kanon för det priset!!!

Smålänning
7 883 Inlägg
21 april 2008
En polare har deras 5,25" kitsystem med diskant som han driver på stereon, och det låter väll okej på normal volym, men skriker och grötar på hög volym.

Har betydligt sämre midbas än mitt 4" DLS framsystem som jag driver med stereon. Dock kostar bara diskanterna till det lösa lika mycket som två och ett halvt julasysten wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök