3619
Sök

Min 850 T5 Kokar

Volvo Freak
98 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Min 850 T5 -94 kokar, tempmätaren går upp till hälften, elfläkten startar inte. När jag tar bort kablarna till tempgivaren startar fläkten ,expansionslocket är sprucket, kan detta ha någon betydelse?
Vad ska jag göra???!!!!

Vila i Frid Tommie Viinikka

188 Inlägg
21 april 2008
Byt lock till kärlet så ska du få se att det löser sig wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Volvo Freak
98 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Okej ska prova det och hoppas de löser sig....:p

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
21 april 2008
Jag tycker det bör finnas risk för att toppen har skjuvats om den gått varm. Eller har jag fel?

188 Inlägg
21 april 2008
Det beror väl på om man kört med bilen kokandes en längre stund!Om den kokar och omman inte fortsätter och kör utan fyller på med vatten direkt igen ska det väl inte vara nån större fara!Eller har jag fel?

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Volvo Freak
98 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Han trycker inte ur sig någon betydlig mängd vatten...kör med full värme i bilen också...det verkar funka...skall fixa ett nytt lock så fort dom möjligt....

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
21 april 2008
Jag kan inte påstå att jag är proffs på detta men det käns som att risken för skjuvning ökar om man fyller på med kallt vatten, då blir det ju en snabb nedkylning vilket brukar leda till förändringar/skjuvninar i material. Måhända blir vattnet kanske varmt innan det når toppen, i sådana fall bör det ju inte hända något. Men om bilen mår som den gjorde innan är det väl bara att köra.. Själv skulle jag dock bli väldigt orolig om min bil började koka!
Ingen som är mer beläst än jag inom detta ämne?

Volvo Freak
98 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Jag har inte fyllt på med vatten eftersom han inte tryckt ur sig...men kör bilen väldigt varsamt just nu och ett nytt locka skall inhandlas imorn.

Fartglad ;)
128 Inlägg
22 april 2008
Om det inte hjälper med expansionslocket, prova byt tempgivare

Sök