3034
Sök

blivit påbackad och lär betala ändå?

76 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Har blivit påbackad av ett fordon så min bil fick skador när bilen stod parkerad när jag var bortrest .
Men dom skrev en lapp iallafall och polisanmälde det... nu vill mitt försäkringsbolag att jag betalar en självrisk på 3000kr? för att jag ska lämna in den på en verkstad...Jag har ju helförsäkring och borde inte den andra personen ersätta mina skador?  Varför måste jag betala för?

blir så jäv*a besviken...

tacksam för svar
Senast redigerat av GAS83 (24 april 2008)

Darth Vader
1 644 Inlägg
24 april 2008
Det bör ju inte ha med din försäkring alls att göra i mitt tycke. Det är ju den vållande personens trafikförsäkring som bör täcka upp allt. Kolla du upp det här närmare.

Braaaaap?

Starbucks
24 april 2008
Det där kan vara lurigt som fan,,fb är inte så sugna på att betala självrisken,,,enklast är att ta det med den som körde på dig.

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 april 2008
Den andra personens trafikförsäkring ska ju täcka upp detta. Du ska inte behöva betala något.
Senast redigerat av Roz-104 (24 april 2008)

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

76 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
DoWahDiddy skrev:
Det bör ju inte ha med din försäkring alls att göra i mitt tycke. Det är ju den vållande personens trafikförsäkring som bör täcka upp allt. Kolla du upp det här närmare.

mm så tycker jag med men det tyckte inte länsförsäkringar sad

någon som har blivit påbackad och vet hur det ska vara med självrisken ?

76 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Starbucks skrev:
Det där kan vara lurigt som fan,,fb är inte så sugna på att betala självrisken,,,enklast är att ta det med den som körde på dig.

det var en ambulans... har bara pratat med ambulanschefen ännu...

613 Inlägg
24 april 2008
Jag blev påbackad, ingen som helst självrisk.
Däremot fråga dom om ja hade helförsäkring ( hade halv ) då skulle mitt bolag betalat verkstaden som sedan hade fått pengar av påkörandes bolag. Knepigt tycker jag men men hur som helst skulle ja inte betala något.

76 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
ok den turen vill inte vara med mig iallafall. Men ska ringa till försäkringsbolaget å prata med dom om de ... men tack iallfall. nu vet jag vad jag ska säga så får vi ser hur de slutar ....

Starbucks
24 april 2008
GAS83 skrev:
Starbucks skrev:

Shit grabben,,,,lycka till.......det är lögn i helvete att få något från Landsting,kommun och försvarsmakten.
Försvarsmakten har t.ex en gruppförsäkring på deras fordon så krockar du med en knektjävel så är det bara att lägga upp pengarna själv.
Pratade precis med min syster som kör ambulans och hon sa det att du bör ligga på som helvete för landtinget och deras försäkringsbolag(länsförsäkringar) gillar inte att betala någon självrisk

1 799 Inlägg
24 april 2008
I regel lämnar man ju in sin bil för reparation efter en sådan skada, är vållandefrågan i detta skede oklar eller bolagen inte är överens än så får man ta skadan på sin egen vagnskadeförsäkring och betala sin självrisk. När vållandefrågan är utredd och bolagen kommit överens så får man tillbaks sina pengar.
Har man ingen vagnskadeförsäkring på den egna bilen får man vackert vänta på att utredningen blir klar.

76 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Starbucks skrev:
GAS83 skrev:
Starbucks skrev:

Shit grabben,,,,lycka till.......det är lögn i helvete att få något från Landsting,kommun och försvarsmakten.
Försvarsmakten har t.ex en gruppförsäkring på deras fordon så krockar du med en knektjävel så är det bara att lägga upp pengarna själv.
Pratade precis med min syster som kör ambulans och hon sa det att du bör ligga på som helvete för landtinget och deras försäkringsbolag(länsförsäkringar) gillar inte att betala någon självrisk

mm slutar väl med otur som vanligt....har just jobbat natt och kan knappast sova nu när man sitter och tänker på allt det här...

Har pratat på jobbet om det här och alla jag har sagt det till, säger att jag inte ska betala. Det ska den andra göra. och/eller hans försäkringbolag..

Men jag blir bara förvirrad... har läst lite på olika trafik-sidor och där står att man alltid ska betala självrisken å så... men låter ju sjukt.. Vafan betalar ja försäkring varje månad om jag inte har nån nytta för skiten. Och motparten har ju helförsäkring och då borde allt vara glasklart egentligen tycker man..

tur man ska supa på fredag...

KHRacing
24 april 2008
Det du skall göra är att ta kontakt med DITT f-bolag & be dem ta hans om hela historien, inga som helst prboblem när du har ett erkännande redan från den andra parten.

Dock som sagt, du skall INTE betala något & ev: bonus skall inte belastas.

mvh /
........kristian

62 Inlägg
24 april 2008
GAS83 skrev:
DoWahDiddy skrev:

mm så tycker jag med men det tyckte inte länsförsäkringar sad

någon som har blivit påbackad och vet hur det ska vara med självrisken ?

Jag råkade backa på en bil en gång men jag drog istället :p

151 Inlägg
25 april 2008
joooni tuffing

1 297 Inlägg
25 april 2008
Joooni jag hoppas samma sak händer dig. Du inser väl hur dum du är? Tror du att det finns en enda person på den här sidan som tycker om någon som dig? Smiter efter att du förstört någons bil.

Angående topic så ser jag absolut ingen anledning att du ska betala självrisk. Du har ett erkännande från den som backade på dig och den personen ska betala självrisk för sin trafikförsäkring. Ring ditt bolag och säg de så kommer dom säga att så är fallet.
Senast redigerat av MrTobias (25 april 2008)

20 Inlägg
25 april 2008
Jag och min sambo vart påbackade i december 07. Hade Länsförsäkringar då (Bytt nu då vi fick billigare premie på ett annat bolag) Var och skadebesiktigade bilen 2 dagar efter olyckan. Fick alla papper vi skulle ha för att få bilen reparerad utan att själva betala en enda krona. Ingen självrisk ingenting.

62 Inlägg
25 april 2008
Om det var tufft vettifan. Jag fick blackout helt enkelt. Det kunde ju slutat illa men tanke på att jag hade publik om man säger så.

Jadå Tobias, jag har mina fans smile

2 164 Inlägg
25 april 2008
Då är ju frågan.
Hade du parkerings ficka eller va den parkerad på gatan??
Tog du kort på skadan och vart du stod??

MVH

F

Sök