3453
Sök

lite info om Nissan 200?

32 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Tjenare! Har kolla en del efter nissan 200 sx. Nu har jag aldrig tidigare skruvat i en Nissan förr. Så frågan är nu vad är de man ska tänka på när man köper en sådan?
Vanliga slit delar ?
bra att tänka på med dom bilarna?
Hur mycke tål drivlinan?
All information uppskattas

OBS: har prövat att söka efter detta men hittade inte så mycke.

Tack på förhand
mvh: Alexander
Senast redigerat av nitropunch (25 april 2008)

674 Inlägg
25 april 2008
är ingen nissan-hatare direkt men vet iallafall att motorn inte håller speciellt bra...
vevlagerras är väldigt vanligt.
om du kollar snabbt på blocket så ser du snart att många inte har gått mer än 16000mil vilket är väldigt lite

de är de jag kan iaf

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
25 april 2008
Det störtsa problemet med dom är att olja går för varm och då ger sig vevlagrena. Fixas lätt med ett oljekyl. Sen kolla rost är ju inga nya bilar. Antar att det är en s13 du menar är det s14 så glöm att jag skrivit

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

200 Inlägg
25 april 2008
www.200sx.nu där finns nog det mesta infon .... det finns en köpguide på sidan

1 237 Inlägg
25 april 2008
jadu, en oljekyl är direkt att rekommendera.. ska själv köpa en snart då jag inte är så förtjust i att få vevlagerras.. min bil läckte kylarvätska nyligen dock var det ett rör som gått av.. inget annat problem med bilen än.

Meister
6 763 Inlägg
25 april 2008
Rost och vevlager som sagt.. Så en oljekyl är de första man ska investera i. Själva drivlinan vet jag inte vad den håller för, men det är iaf ingen billig bil att trimma.

3 113 Inlägg
25 april 2008
m3l1n skrev:
www.200sx.nu där finns nog det mesta infon .... det finns en köpguide på sidan

word..

sen kan jag tilllägga att folket i forumet där är grymt hjälpsamma fall du skulle ha något mystiskt fel osv.. smile

Semper Fi

Sök