3321
Sök

hjälp med lackning av lister och inredning!

10 Inlägg
17 mars 2006
Trådstartare
jag är väldigt sugen på att lacka listerna på utsidan av bilen, nu är dom svarta och jag vill ha dom röda.
jag var på biltema igår å kollade på vanliga sprayburkar, då sa dom att färgen skulle spricka och lossna, eftersom det är plastlister?
då antar jag att det blir likadant med inredningen (vill lacka runt fläktarna, mittkonsollen, osv) ..

hur ska jag gå till väga?
vore snällt ifall ni kom med tips.

honda civic smile

59 Inlägg
17 mars 2006
tjena! jag har sj gjort så med mina sidokjolar å massa andra små saker blev helt kanon, använde vanlig sprayburk å sprutade på med 3-4 lager, sedan dan efter la jag på klarlack med rätt många lager tills man får fram metalliken i lacken..

Mvh/Miklos

-----------------------------------
Ford power;)

In nomine patris et fili et spiritus sancti

18 Inlägg
17 mars 2006
köp en flaska plastprimer och spruta på det först!

/ Henkan--200sx--

Gasglad
295 Inlägg
17 mars 2006
Kolla min bil, har lackat konsollen med hobbyfärgen på biltema. Har även använt deras primer och klarlack till detta.

RushRacing.tk
278 Inlägg
17 mars 2006
domkallarmigpalle skrev:
jag är väldigt sugen på att lacka listerna på utsidan av bilen, nu är dom svarta och jag vill ha dom röda.
jag var på biltema igår å kollade på vanliga sprayburkar, då sa dom att färgen skulle spricka och lossna, eftersom det är plastlister?
då antar jag att det blir likadant med inredningen (vill lacka runt fläktarna, mittkonsollen, osv) ..

hur ska jag gå till väga?
vore snällt ifall ni kom med tips.

honda civic smile

Det beror ju på hur mkt du vill lägga ner pengamässigt... Men gå till en bilfirma el lackeringsfirma å fråga.. Tror inte de e så dyrt.. Kan ju alltid fråga.. kostar inget.. Sen om man ser det resultatmässigt så tror jag att det e störst chans att det blir bra om en lackerare gör det..

55 Inlägg
17 mars 2006
Jag har lackat hela min inredingf, panelen och dörrsidorna fram+bak med färgburk ifrån biltema och det har blivit kanon.
Körde med primer först bara...

/Anna

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
17 mars 2006
Weermets skrev:
Kolla min bil, har lackat konsollen med hobbyfärgen på biltema. Har även använt deras primer och klarlack till detta.

sweeet big_smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Sök