2662
Sök

ang: Volvo Geartronic + trim

NeonX
13 april 2008
Trådstartare
hej. går i tankarna på att köpa en volvo s60 d5/2.4d med geartronic låda. tanken är sen att chippa hos BSR ... min fråga är om låan tar stryk eller om den tål det. Hur är de i övrigt? klent byggda? nån som har nått annat lämpligt att säga om valet av låda, förutom då " de ska va manuell" bla bla bla...vore tacksam då jag förstått att de är svin dyra om nått går sönder... tack på förhand.

björn

1 196 Inlägg
13 april 2008
farsan har en sån växellåda fast i en s80 t6 som är trimmad, växellådan är som ny, men om du vill leka mkt kan jag rekomendera dej att ta manuel låda.. smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 april 2008
Banzai starter, spinn osv kan döda en växellåda på orginal effekt oftast handlar det om hur man hanterar lådan...

NeonX
13 april 2008
Trådstartare
grejjen är den att jag gillar manuellt på sitt sätt men auto är så bekvämt, men vågar inte riktigt ta klivet ut och tycker detta är en bra lösning för mig:). jag kör såpass mycket bil att det är mer än jävligt skönt att slippa större delen av tiden.

1 196 Inlägg
13 april 2008
men själva lådan är klockren big_smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 april 2008
Spiike skrev:
men själva lådan är klockren big_smile

Jag har hört tvärtom när det gäller hållbarhet.

Dock aldrig ägt en T6'a.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

NeonX
13 april 2008
Trådstartare
volvo s80 vet jag har/haft problem med den...men om vi snackar S60 efter säg 02/03...vad jag har förstått är de inte samma då, eftersom de hade problem med nån tidigare version från japan ( har  jag hört )

NeonX
14 april 2008
Trådstartare
ingen som har nått mer att säga om dessa lådor???

20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
26 april 2008
Skulle köpa en S80 T6 med just Geartronic.
Säljaren sa att växellådan var renoverad för 50 papp och skulle nu hålla ett tag till !
Jag sket i den bilen.......

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Sök