3606
Sök

Tappat körkortet! (vad händer vid köp mot t.ex. faktura?)

Mest i vägen.
205 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Hej!

Var och handlade på Plantagen idag och lyckades tappa min plånbok! Har nu en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med. Har spärrat mitt körkort och har hört att det då blir väldigt svårt att handla mot bl.a. faktura, stämmer detta...? Och under hur lång tid gäller det? Har enbart spärrat det hos VV men tycker ni att jag ska spärra det hos UC?  (http://uc.se/frameset.php)

Tack för hjälpen!

Mvh
Therese

ps, en polisanmälan behöver väl inte göras eftersom det är jag själv som klantat mig..? sad

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
26 april 2008
TessGTI skrev:
Hej!

Var och handlade på Plantagen idag och lyckades tappa min plånbok! Har nu en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med. Har spärrat mitt körkort och har hört att det då blir väldigt svårt att handla mot bl.a. faktura, stämmer detta...? Och under hur lång tid gäller det? Har enbart spärrat det hos VV men tycker ni att jag ska spärra det hos UC?  (http://uc.se/frameset.php)

Tack för hjälpen!

Mvh
Therese

ps, en polisanmälan behöver väl inte göras eftersom det är jag själv som klantat mig..? sad

Alltid bra att göra en anmälan då du säger att su tappat din plånbok.. för då finns det juh en anmälan på det hela  svårare o för dom som vill leka med innheållet av den sen...

Faktura skall du göra ett Faktura köp får  juh visa Leg för att få det godkänt va?
men du har väl  ett ID som inte gott ur tiden så länge typ Pass???

tills det nya K-kortet kommer ????

en tanke

Mvh// Okim // Jocke

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 april 2008
Kanske en trevligt mäniska hittade din planbok och lämnade den till polisen, det skulle jag göra,  ring till polisen ty dom har en regist där dom ser allting, den är kanske hos dom och du inte vet,  polisen brukar ibland ringa till ägare när det gäller planböker men inte alltid.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 april 2008
Spärra det direkt hos UC om du misstänker att id-handlingar kunnat hamna i fel händer...

det kostar ca femtiolappen men är gratis att upphäva igen...

ska du inte göra en seriös kreditansökan kommande veckorna så spärra.

Fel person kan ha det och just nu stå och legitimera sig som dig och få igenom en snabb kreditupplysning så sitter du på en avbetalning på en platt-tv eller dyl utan att veta om det...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Bildrulle
499 Inlägg
26 april 2008
Ryktesvägen har jag hört att det kan bli svårigheter med kredit om man tappar bort körkort och även andra kort. Har aldrig tappat något kort själv så jag vet inte personligen.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

1 915 Inlägg
27 april 2008
Ring/gå till polisen och gör en förlustanmälan, om du inte redan gjort det.
Är alltid bra att göra, spärra även konto/betalkort om du hade sånt...

Har du ringt till plantagen där du tappade din plånbok och kollat om nån hittat den och lämnat in den där ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök