3383
Sök

Måste man framvagnsjustera vid sänkning?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
24 april 2008
#21
Som sagt ska man göra en 4-hjulmätning efter sänkning oavsett hur mkt du sänker, sen stämmer det även att toe i många fall är det ända man kan justera men det är även den inställningen som påverkar däckslitage mest så att bara få den rätt är viktigt.

- Time Attack -

358 Inlägg
24 april 2008
#22
alltid efter en demontering av fjäder ska du göra 4hjulsinställning.. annars kan de bli dyrt med gummin och andra div. delar som slits fel.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

361 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
#23
jag har  nu sänkt peggan!
vart jävligt nice men  va ute å testkörde idag å  över 90 kan man känna vibrationerna komma..
å vid kraftig inbromsning hur det   kan fara iväg lite..
så jag måste helt klart  göra en inställning.... har en tid bokad men  sägs vara onödigt om ena länkarmen är lite slut..
Så måste byta den oxå antagligen...
sägs att med spacers är de ofta svårt å   få bort vibrationer helt.....


Mr.RoadRage
428 Inlägg
27 april 2008
#24
Måste?! Nej, men jag rekommenderar det starkt! Annars finns det stor risk för att däcken sliter snett, bustningar i framvagnen slits "fel"

Jag hade inte tvekat en sekund!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

729 Inlägg
27 april 2008
#25
klart som fan hjulvinklarna ska ställas efter en sänkning!! sket i att göra det på min förra golf och följden blev att splitternya däck förvandlades till slicks på bara 700 mil!! skulle kanske ha varit billigare med en hjulvinkelinställning.....? hmm...


361 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
#26
jo men kan de va de man känner med framhjulinstäkllningen  att ratten  skacka å så  i högre hastigheter???  gjorde inte de innan me samma däck å allt


Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
27 april 2008
#27
Det blir lite lustiga vinklar på däcken efter en sänkning.. så en inställning sitter inte helt fel om man inte har lust att köpa nya däck var annan månad

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

401 Inlägg
27 april 2008
#28
reckomendera startkt att göra 4hjulinställning efter sänkningen...


4 554 Inlägg
27 april 2008
#29
jag sänkte min utan at göra någon inställning och än så länge sliter den jämnt  har kört över 1 år med den inställningen.

Jag kom på att pizza e nytigt
51 Inlägg
28 april 2008
#30
JAg går fordonsutbildning och där lär vi oss att alltid säga till kunden att göra en hjulinställning efter sänkning. Det är inte ofta vad jag vet man kan ställa vinklarna så bra om man inte köperett helt kit med både stötdämpare och fjädrar. Jag själv har sänkt min calibra och där kan jag inte göra en bra inställning för jag bara sänkt med fjädrar

Varför tretton Oplar?... Bra att ha en i reserv, om de första tolv går sönder.
Sponsorer sökes

Drop Shop
926 Inlägg
28 april 2008
#31
spelar väl ingen roll hur man sänker. Med bara fjädrar eler med både dämpare eller fjädrar.
Du måste ju lossa fjäderbenen i vilket fall, och då ändrar du hjulvinkeln.
(nu förutsatte jag att alla bilars hjulupphängning ser ut som min kära golf, haha)


361 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
#32
jo precis man lossar ju på bra jekla mkt  så lite  borde de ju bli snett å vint..

Ska beställa länkarm idag å avboka  tiden för  framvagnsinställning...  ingen menning å göra innan jag byt den direkt?


Teknik Informatör
371 Inlägg
28 april 2008
#33
gör så att du byter länkarmen absolut...annars blir det inget bra...passa på och kolla över så mkt som möjligt i framvagnen...det blir ingen bra 4 hjulsmätning om delar är slitna...
sen angående dina vibbrationer har du fått centrerat dina spacers ordentligt det vill ju inte mkt till innan det kommer då om dem sitter någon mm fel...
det är många delar som spelar in i en framvagn smile

BMW E3 it takes one to catch one :)


Sök