3632
Sök

Bil som inte startar!

146 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Idag när vi skulle åka o tvätta min bil så gick jag in te gds hallen o kolla att de var ledigt när jag sen skulle starta bilen igen sa de bara klick o jag kollade under huven o de rykte o luktade bränt.. jag tänkte batteriet som är slut för de har vart väldigt dåligt. jag gick in till OK och köpte ett nytt för 722:- Satt dit de och de sa fortfarande bara klick! Blev förbannad o ringde en polare som bogserade igång mig! På motorvägen så vred jag av nyckeln o tillbaka den igen o när vi var hemma så starta bilen utan problem när den hade stått stilla! Är de startmotorn som ska bytas då? starta den hemma för att startmotorn fick ett nytt läge?`behöver tipps om det är startmotorn eller bara nån skiljare.. Bilen är en Toyota celica 88:a Gti
Senast redigerat av wallden_66 (18 mars 2006)

21 761 Inlägg
18 mars 2006
Eftersom det rök och luktade bränt så tycker jag det verkar som att det blev kortslutning någonstans. Kolla att kablarna vid startmotorn sitter som de ska. Det kan vara startrelät som är bränt också, ta bort startmotorn och kolla hur relät ser ut inuti. Även om startmotordrevet hade fastnat så borde det inte ha börjat ryka och lukta bränt tycker jag men jag är inte helt säker på det.
Om jag förstod dig rätt så blev inte bilen tvättad alls, annars hade jag misstänkt att det kommit in vatten någonstans när bilen tvättades. Men nu var det väl inte så.

146 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Tack för svar! nej vi kom tyvär aldrig in i tvätthallen. Och röken kom ut under hjulet på passagerar sidan! men nu startar den så bra så så jag undrar vad det är?

21 761 Inlägg
18 mars 2006
Vart sitter startmotorn på din bil, sitter den nära hjulet på passagerarsidan?

146 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
japp! jag tror de har tyvär ej varit under och kollat! men Det sitter där förmodlingen!

21 761 Inlägg
18 mars 2006
Då finns ju möjligheten att det är startmotorn som är boven. Prova som sagt att ta bort den och undersök bla relät och kabelanslutningarna.

184 Inlägg
18 mars 2006
Hur myk rök det om det kom från hjulen så kan det ju ha vart dina bromsar som kyldes ner ??
fast då skulle d nog inte lukta bränt endå en tanke

146 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
jäkla trökit då startmotorn sitter under bilen!

Sök