3555
Sök

Vars sitter Färgkoden på min Audi 80 Coupe?

74 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder, Vet någon vars Färgkoden på min Audi 80 Coupe 1992 sitter?

MVH
Raz3r

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.

7 100 Inlägg
29 april 2008
ska väll sitta på en liten plåtbit i motor utrymmet

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

338 Inlägg
29 april 2008
Kollat i reservhjulsbaljan?

Olika
907 Inlägg
29 april 2008
På en lapp i serviceboken (om du har någon)
På en lapp i bagaget, förmodligen i eller intill reservhjulsbaljan.
På denna lapp står det vad det är för motor, växellåda, färg, färg på inredning samt vad bilen har för utrustning.

Btw, finns ingen bil som heter Audi 80 Coupé, de heter enbart Audi Coupé, däremot baseras de på Audi 80...
Samma gäller för Audi Cab.

Mvh
Fredrik

74 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Har letat igenom hela reservhjulsbaljan och runt omkring finns inget där. Har letat under baksätet och liknande men har inte lyckats hitta något färgkod, ska kolla igenom motorrummet när jag får tid.

Btw, I mitt registerinsbevis så står det Audi 80 Coupe.

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.

2 201 Inlägg
29 april 2008
registreringsbeviset?
dörrkarmen? (står det på min)
insidan av motorhuven?

13 Inlägg
30 april 2008
Gå till VAG de kan ta fram med hjälp av regnumret....

Administratör
2 979 Inlägg
30 april 2008
Om du öppnar första sidan i serviceboken ska det sitta en klisterlapp där med massa nuffror. Och lacknr börjar oftast med ett L ex Ly3d L90e osv...

En kopp av den svarta såsen...

498 Inlägg
30 april 2008
Raz3r skrev:
Har letat igenom hela reservhjulsbaljan och runt omkring finns inget där. Har letat under baksätet och liknande men har inte lyckats hitta något färgkod, ska kolla igenom motorrummet när jag får tid.

Det finns flera bilar som av någon anledning har betäckningen audi 80 coupé eller audi 90 coupé i regbeviset.
Det är dock fel, det fanns bara en modell som hette coupé som från början byggde på audi 90(b3) och senare audi 80(b4)
Prick likadana bilar kan ha olika betäckning i regbeviset, därför funderar man ju över vad som hänt.
Är det en enskild person som jobbat med inregistrering som haft felaktig information?

ps. Min heter bara coupé i regbeviset ds.

Olika
907 Inlägg
30 april 2008
enpatte skrev:
Raz3r skrev:

Det finns flera bilar som av någon anledning har betäckningen audi 80 coupé eller audi 90 coupé i regbeviset.
Det är dock fel, det fanns bara en modell som hette coupé som från början byggde på audi 90(b3) och senare audi 80(b4)
Prick likadana bilar kan ha olika betäckning i regbeviset, därför funderar man ju över vad som hänt.
Är det en enskild person som jobbat med inregistrering som haft felaktig information?

ps. Min heter bara coupé i regbeviset ds.

Direktimporterade bilar kan få alla möjliga konstiga namn i regbeviset...
En kompis S4 -94 heter tex Audi 100 quattro, verkar som de som skriver in bilarna inte har full koll på vad de sysslar med.
Senast redigerat av fredriq (30 april 2008)

Mvh
Fredrik

Sök