3015
Sök

ljudnivån vid era hemparty.

Bildrulle
499 Inlägg
1 maj 2008
Har aldrig hög volym, speciellt inte efter 22, förutom i hörlurar då. Ska man ha någon högljudd fest så ska man mer än gärna förvarna sina grannar om det. Sist det var fest i mitt trapphus hade killen satt en lapp längst ner där det stod att det bara var att ringa på om han spelade lite för högt.

Sånt är uppskattat, att det finns folk som tänker sig för. Fest i all ära, men grannarna ska inte behöva sitta vakna. Sen är det i mitt tycke roligare med något lägre volym så man kan prata med folk.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 maj 2008
jag fick detta mailet i tisdags.

Hej xxx, jag fick en påstötning av en hyresgäst, granne till dig som tyckte att hon blev störd av
Att du duschade länge på tidiga morgnar.

Jag meddelade henne att vi som hyresvärd inte kan anse att det är en störning bara för att man
Duschar tidigt, många jobbar ju tidigt och jag ser alltså inte några problem med det.

Jag meddelade henne därför att jag inte tänker skriva något störningsbrev till dig angående detta
Men jag väljer att maila dig om ärendet så att du vet om det, du kanske kan "korta ner duschtiden " eller något sånt.
Grannen är alltså lite störd av ljudet från vattenledningen.

Med Vänliga hälsningar och trevlig helg.

xxxx xxxx
Driftschef
AB Alingsåshem

274 Inlägg
1 maj 2008
dusty skrev:

Text

Känner igen det där med vattenljudet. Men hos oss hör man det bara inne i badrummet inte i sovrummet.

Hur tidigt duschar du då?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 maj 2008
Bossni skrev:
dusty skrev:

Text

Känner igen det där med vattenljudet. Men hos oss hör man det bara inne i badrummet inte i sovrummet.

06.30 i 5-10 minuter så grannen får stå ut för jag tänker inte ändrå på de och hyresvärden är ju på min sida smile

12 086 Inlägg
1 maj 2008
dusty skrev:
Bossni skrev:
dusty skrev:

Text

06.30 i 5-10 minuter så grannen får stå ut för jag tänker inte ändrå på de och hyresvärden är ju på min sida smile

Duschar du 06:30 på morgonen, och hon tycker det är tidigt? Vad är de för jävla soffliggare?
Allt efter 5 på morgonen anses som ny dag!

911 Inlägg
1 maj 2008
sluta klaga gott folk...............

pic up the phone, wazzzaaa

15 Inlägg
1 maj 2008
själv får man böter för man hade väldigt låg ljudnivå på en lörd vid 12 tiden, vi satt 6 st och tog några öl och tjöta, men man kan vakna på måndag morgon vid en halv 6 av att grannarna har värdens bas på och gap å skrik. tongue

Muttley
1 maj 2008
Chrill27 skrev:
Tycker man alltid ska prata med grannen först så han/hon vet om problemet.. hjälper inte det pratar man igen och berättar vad man ska göra om det inte kommer bli någon förändring - prata med hyresvärd, bovärd eller ringa störningsjouren, man har ju några alternativ beroende på hur man bor.'

Sen ska man ju inte gnälla för minsta lilla heller tycker jag tongue Men som någon skriver om det är långt in på nätterna varje helg så skulle jag ta ett snack med grannen iaf hmm

visst kan man vara väldigt snäll och prata med grannen först, men tänker man efter så får man ju faktiskt alla regler om hur de ska stå till och vad man ska tänka på när man flyttar in i en lägenhet, fick jag iallafall. och då borde man ju inte prata med grannen igenltligen för de har ju fått första varningen när de hämtar nycklar och avtalen. 
gnälla för lilla minsta är inte vad jag gör smile de får gärna ha sina fester men de kan bli lite jobbigt när de är varje helg och länge med.

Dusty skrev:
jag fick detta mailet i tisdags

Visst kan vattenledningar vara jobbiga i vissa fall, men som du säger med 5-10 minuter är inget störande, vi alla brukar väl borsta tänderna på morgonen innan man dra till jobbet iallafall och gå på toa. men jag hade förstått den klagande om du duschat i en halvtimme. vid 6 tiden på morgonen är de ok att liksom använda vatten och göra sig iordning lite då förs de lite smått ljud ju bara.

Sök