3201
Sök

hjälp.. ingen gnista på B230F.. nån som vet vad det kan bero på?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
#1
i söndagskväll så gick toppen på skiten, aa visst, bytte ju toppen, och alla packningar osv, jääääävlades en heeel del men till slut gick den igång igen osv, och glad blir man ju så klart men hur länge varar det då? joo i ca 4km för då säger tändningen upp sig mad... så nu har jag ingen gnista på skiten, den bara stendog utan anledning och förvarning.. nån som kan ha nå förslag på vad som är fel?? kanske nått vanligt fel på den motorn?? motorn är som sagt en B230F



tacksam för snabba svar! smile
Senast redigerat av _Glenne_ (29 april 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

55 Inlägg
29 april 2008
#2
Kolla halgivaren om den är hel(nån kabel kan ka lossnat).. Annars så kan du ju prova att byta tändmodul eller tändspole.

2 Inlägg
29 april 2008
#3
har du fram bensin?   om du varken har gnista eller soppa fram så kan det vara impulsgivaren/svänghjulsgivaren.  annars är det la inte så sällan tändmodulen som spökar på dom motorerna, eller ? mad


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
#4
halgivaren, vart sitter den då? snackade men bonden_ förut och han nämde halgivaren men jag kommer inte ihåg vart han sa att den satt tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 april 2008
#5
_Glenne_ skrev:
halgivaren, vart sitter den då? snackade men bonden_ förut och han nämde halgivaren men jag kommer inte ihåg vart han sa att den satt tongue

i fördelaren:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

47 Inlägg
29 april 2008
#6
kolla hallgivaren och tändslutsteget!!! hallgivaren sitter i fördelaren... den kontakten som sitter där på... lycka till

Robin aKa BjuRRa

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
#7
så ni tror att det är antingen halgivaren eller tändmodulen?... btw, vart sitter tändmodulen på dom där?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
#8
btw, hur vet jag om halgivaren är paj? eller måste jag byta för att märka det?


har nästan alldrig skruvat i dom där motorerna förut så det är därför jag kanske verkar lite inkompetent ang den här motorn tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (29 april 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
#9
nu har jag kommit fram tikk att skiten pumpar ingen soppa heller.... alltså ingen soppa och ingen gnista, vad är fel? nån som vet?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

10 287 Inlägg
3 maj 2008
#10
Pumpen skall gå ca en sekund när du vrider nyckeln till läge två. Sedan skall inte pumpen börja gå förrän sprutet upptäcker att motorn snurrar. Och det får den reda på genom att mäta pulserna från tändlägesgivaren.

/Göran

_Glenne_ skrev:
nu har jag kommit fram tikk att skiten pumpar ingen soppa heller.... alltså ingen soppa och ingen gnista, vad är fel? nån som vet?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#11
pumpen verkar inte gå alls, och den pumpar ingen soppa varken när man slår på tändningen eller kör på startmotorn

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!


Sök