2864
Sök

Borttagning av underredmassa! HUR?

Bmw forever
191 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
som rubriken anvisar...vad ä det enklaste sättet att få bort underedsmassa på bilen jag har försökt värmt och skrapat med stämjärn m.m.   hur gör ni som tar bort er med det samma eller ser det bara ut så och det igentligen tar längre?

Tacksam för svar!!!

mvh tommy

''burn rubber not you soule''

16 197 Inlägg
1 maj 2008
roterande "stålborste" till vinkelslipen funkar rätt ok.. men de e hela bilen du ska rensa så de vettigast å lämna i de på blästring.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bmw forever
191 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
roterande "stålborste" till vinkelslipen funkar rätt ok.. men de e hela bilen du ska rensa så de vettigast å lämna i de på blästring.

Jag skall lämna den på blästring men "blästraren" sa att om det är underredsmassa där så bara tränger det åt sidan skiten och kommer inte bort så jag skulle skrapa bort det värsta under bilen och i hjulhusen.

''burn rubber not you soule''

1 072 Inlägg
3 maj 2008
Som innan. Vinkelslip med trissa och en vass spackelspade som är lite flexiberl. Ett jäkla hundgöra men det blir inte lättare!

81 Inlägg
4 maj 2008
om du värmer med värmepistol och tar en spackel skrapa så ska du se att du får bort det mesta... sen tar du thinner eller om du ska få bort allt (inklusive färg) tar du bromsvätska...
dett sak funka då jag testat själv...

12 086 Inlägg
4 maj 2008
Bästa sättet är varmluftpistol och skrapa, trissa på vinkelslip kletar bara.

Tomten
1 065 Inlägg
4 maj 2008
JapMax skrev:
Bästa sättet är varmluftpistol och skrapa, trissa på vinkelslip kletar bara.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
4 maj 2008
Varmluftpistol tills det är rök i hela garaget. big_smile Sen skrapar du.. Efter de så tar du å rengör med lacknafta(thinner funka inte lika bra på min iaf) med diesel ska de funka me har ja hört smile Då kommer du få en ren plåt me bara färgen kvar på..

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Sök