4725
Sök

Hjälp! En audi 100 Quattro

17 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Hej

Hjälp mig är ni snälla, jag har köpt en Audi 100/A6 2.8E Quattro, på panelen lyser hela tiden en varnings meddelande, en lampa överkryssat, så står det på tyska bremsen licht, på svenska är det ju bromsljus, med de verkar funka, kan någon förklara mig vad kan vara problemet, jag är inte haj i bilarna, vet nästan ingenting.

En till sak som jag behöver hjälp med är stereon. När jag tog bort den gamla stereon (riktig gammal cd spelare) så var det massa sladdar där som inte ens kunde kopplas in i den nya stereon. Bland annat så fanns det två strömkablar, en som var mindre stark på 8V ungefär, vad är den till? I alla fall, jag fick inkopplad fram högtalare, men bakre vill ej funka, kanske den andra strömkabeln ska kopplas in på nåt sätt? Jag är säker att de bakre högtalare funkar, eftersom med den gamla de funkade.
Om någon känner till sådant, eller har varit med om det, hjälp.

MVH Lilia

17 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Japp precis, de högtlare bak är aktiva. Vad måste jag då göra för att få dessa att funka?
Jag har tyvär ingen instruktionsnok, därför frågar jag här. Jag har bara en liten manual, där står det inget om det. Förklara är du snäll för en dum person vilken kontakt krävs, och vilka sladdar från bilen med vilka från cd spelaren jag ska koppla ihop, obs, jag har inga kontakter just nu, jag har kopplat direkt sladd till sladd, strömm, fram högtalare och bak högtalare, men trots att sladdarna är ikopplade så funkar inte de. På cd spelaren har jag inte  fler sladdar, men från bilen  finns det en del kvar, de var ikopplade i förra stereon, bland dessa är den andre strömkabel med ca 8V.

Sök