3871
Sök

Opel Rekord E 2.2i GLS, motorproblem-segstartad och blöddrar

Passiv Neutral
13 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Tjenare,

Jag har ett grymt problem på min Rekord som jag hoppas nån där ute kan hjälpa mej med.
Det är så att när bilen väl startar så blöddrar den nåt så in i he***te, men bara när den är kall.
Sen om jag gasar så vill den bara dö för mej, men varvtalet ökar ändå och över ca 3-3500rpm så går den normalt. Sen när jag släpper gasen lägger den sej på tomgång o börjar blöddra igen.
Den är otroligt segstartad ibland med, bensindoften ligger som en dimma runt bilen och den blir sur som få. Ibland vill den inte ens visa tecken på liv.
Är tacksam för alla tips, inklusive dom som tycker att den ska te skroten tongue

The Man with the Smallest Penis in Existence and the Electron Microscope Technician Who Loved Him

Passiv Neutral
13 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
Jag har hittat och åtgärdat felet! big_smile Det var en tempgivare som sitter vid termostat huset och jag tänkte berätta det ifall det är nån annan som har liknande eller samma problem.
Givare hade oändligt motstånd, alltså ingen kontakt mellan stiften alls. Det förändrades inte när motorn blev varm. Att motståndet var oändligt medföljde att styrboxen får signal att motorn ska ha mycket mer bränsle än det som behövs. Dessutom styr denna givare tomgångs varvet, vilken nu ligger på stadiga 800 +/- 50 rpm, innan låg det mellan 1300-2000rpm.

The Man with the Smallest Penis in Existence and the Electron Microscope Technician Who Loved Him

Sök