Körde 100% etanol i min gammla 740, B230A maskin med rejält uppställd förknasare... den gick nästan lika bra som på 95, men drog typ aldrig under 1,5l/m...
Jag konverterade en A motor genom att slipa ner nålen till lagon storlek, gick lika bra som på 95oktan men den spikade o glödtände inte alls längre Men hur man gör på en K motor har jag inte en aning om
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Körde 100% etanol i min gammla 740, B230A maskin med rejält uppställd förknasare... den gick nästan lika bra som på 95, men drog typ aldrig under 1,5l/m...
vart tankar man 100% etanol??
mvh
haha Läkarsprit är 99%... sen blire nog lite svårt
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
vart tankar man 100% etanol??
mvh
haha Läkarsprit är 99%... sen blire nog lite svårt
tror inte han syftade på att det är bara 85% etanolen i e85en på macken. på vintern är det nog till och med bara 75%
att konvertera en k motor kan ja inte rekomendera av egen erfarenhet.. min gick knapt framåt XD fast soppan typ ran raktigenom påstäld som fan men gick dåligt som fan på e85 och gick bra på 95
bland det viktigaste när man konvertera till E85 är att man ställer in tändning/bränsle/kam rätt, att bara tanka E85 är inte lönande för då drar dom så j*vla mycket mer soppa. Plana toppen ett par millimeter är inte heller fel så man får upp kompförhållandet en del.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
bland det viktigaste när man konvertera till E85 är att man ställer in tändning/bränsle/kam rätt, att bara tanka E85 är inte lönande för då drar dom så j*vla mycket mer soppa. Plana toppen ett par millimeter är inte heller fel så man får upp kompförhållandet en del.
De är inte mitt område precis, ingen mulle meck jag inte
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination