3651
Sök

Spridarproblem volvo 940 ltt -97

117 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Det är så att min bil bara inte ville starta en gång när jag skulle starta den. Det är gnista men stiften får ingen bensin... Jag har mätt på spridarna och dom får spänning men de ska Jordas av den där "databoxen" vilket den inte gör så därför arbetar dom inte. Det är i alla fall så jag har uppfattat situationen, är det någon annan som har haft liknande problem tackar jag gärna för tips.

Jag tackar mycket för alla tips man kan få inom detta område då jag står med en bil som jag inte kan starta och vill gärna lösa problemet. Alla idéer är välkommna!

Rapidoz
688 Inlägg
12 maj 2008
du har kollat så att pumpen funkar?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

117 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Jo pumpen fungerar. Det är tillochmed en helt ny pump så den är inga problem med. Bensin kommer upp till spridarna men inte vidare in i motorn

Rapidoz
688 Inlägg
12 maj 2008
hakan_kj skrev:
Jo pumpen fungerar. Det är tillochmed en helt ny pump så den är inga problem med. Bensin kommer upp till spridarna men inte vidare in i motorn

okej och du hade mätt upp kablarna och har ingen jord?

kabelbrott?

117 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
jadu, jag vet inte...

10 287 Inlägg
13 maj 2008
För att spridarna skall öppna krävs att databoxen för insprutningen får en lastsignal från tändboxen som säger att motorns snurrar. Det får du uppenbarligen eftersom du får gnista.
Då brukar det tyvärr vara så att man får testa med en annan databox.
(Har du mätt så att du har rätt soppatryck?)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
hakan_kj skrev:
jadu, jag vet inte...

men det var väl så du sa att du hade gjort?

Jag har mätt på spridarna och dom får spänning men de ska Jordas av den där "databoxen" vilket den inte gör så därför arbetar dom inte.

testa spridarna ifall du nu inte gjort det då..
kan ju vara att dom lagt av.

117 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Soppatrycket är rätt... jo det är just det jag också har vart orolig för.... Den där databoxen är väl inte den billigaste direkt.

Sök